صفحه اصلی / استان ها / کردستان / مراتع بیجار هر روز آتش می‌گیرند
مراتع بیجار هر روز آتش می‌گیرند

در پی خشک شدن گیاهان صحرایی؛

مراتع بیجار هر روز آتش می‌گیرند

مسئول واحد آتش نشانی بیجار گفت: با توجه به خشک شدن گیاهان صحرایی روزانه ۶ تا ۷ آتش‌سوزی مراتع در بیجار گزارش می‌شود.

آتش سوزی مراتع در سنندج‎

رسول حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به خشک شدن گیاهان در مراتع و آمار بالای آتش سوزی مراتع، گفت: از مردم درخواست می‌شود هوشیار باشند و در صورت بروز آتش سوزی تا رسیدن آتش نشان‌ها اقدامات اولیه را انجام دهند.

وی افزود: مردم در روستاها می‌توانند با پر کردن تانک‌های سمپاش موجود در روستا و قرار دادن در محل مناسب به خاموش کردن حریق کمک کنند.

مسئول آتش نشانی بیجار همچنین عنوان کرد: مردم باید تا رسیدن نیروهای آتش نشانی محدوده حریق را با تراکتور شخم بزنند تا مانع از گسترش حریق شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آتش نشانی شهرهای تابعه بیجار همچون  پیرتاج فعال است، اعزام آتش نشانی بیجار جهت خدمت‌رسانی قابل قبول نیست.

حیدری خاطرنشان کرد: به دلیل فاصله زیاد بعضی مناطق از مرکز آتش‌نشانی بیجار خدمات رسانی به صورت مطلوب انجام نمی‌شود و به دست آوردن رضایت مردم در این مواقع سخت است که باید آتش نشانی بخش‌های مورد نظر جهت اطفا حریق اعزام شوند.

مسئول آتش نشانی بیجار با اشاره به آتش سوزی مراتع اظهار کرد: روزانه میانگین ۶ تا ۷ مورد آتش سوزی در سطح شهرستان گزارش می‌شود و نیروهای آتش‌نشانی بیجار به این محل‌ها اعزام می‌شوند که می‌طلبد مردم هوشیار تر عمل کنند.

وی در پایان از مردم خواست با توجه به جمع آوری نشدن محصول کشاورزان، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و تخریب منابع طبیعی از ایجاد هرگونه آتش در مراتع خودداری کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.