صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ضد پهپاد پوشیدنی!+تصاویر
ضد پهپاد پوشیدنی!+تصاویر

ضد پهپاد پوشیدنی!+تصاویر

یک شرکت تجهیزات دفاعی دانمارکی یک نوع ساقط کننده پهپاد به نام "پیتبول" ساخته است که می‌تواند مانند یک گجت روی لباس سربازان پیاده‌نظام نصب شود و در هنگام نیاز استفاده شود.

ضد پهپاد

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از گیزمگ، قبلا ضد پهپادهای قابل حمل را دیده‌ایم، اما آنها به شکل تفنگ‌های بزرگی هستند که حمل آنها در مسیرهای طولانی مشکل‌ساز است.

اما پهپاد پوشیدنی جدید موسوم به پیتبول(Pitbull) طوری طراحی شده است که می‌تواند ساعت‌ها بدون ایجاد مشکل و زحمت، توسط سربازان پیاده‌نظام استفاده شود.

این دستگاه توسط یک شرکت دانمارکی به نام MyDefense ساخته شده است و ۷۷۵ گرم وزن دارد(بدون حتساب وزن باتری) و می‌تواند تا ۲۰ ساعت در حالت آماده به کار و دو ساعت در هنگام ساقط کردن پهپادها دوام بیاورد.

کاربران می‌توانند دستگاه را به صورت دستی فعال کنند و اجازه دهند آنتن‌های هدایتی داخلی آن، سیگنال‌های رادیویی با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز، ۵٫۸ گیگاهرتز و GNSS (سیستم ناوبری ماهواره‌ای جهانی) را تا فاصله یک کیلومتر منتشر کند.

همچنین یک آنتن خارجی اختیاری که هنوز در دسترس نیست، فرکانس‌های اضافی را پوشش خواهد داد.

طبق گزارشات، این سیگنال‌ها، سیگنال‌های هدایتی پهپادها از طرف دشمن را مختل می‌کنند.

به گفته سازنده، این دستگاه همچنین می‌تواند به دستگاه آشکارساز پهپاد پوشیدنی قابل حمل که اخیرا توسط همین شرکت عرضه شده است، متصل شود که به طور خودکار هنگامی که سیگنال‌های ورود پهپاد را شناسایی کرد، موجب می‌شود “پیتبول” شروع به ساقط کردن آن کند.

این آشکارساز هم ۷۳۵ گرم وزن اضافی را به همراه دارد که البته برد دستگاه را تا ۲ کیلومتر افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.