صفحه اصلی / اصناف / اصناف / روز صنعت و معدن فرصتی برای توجه بیشتر به اصناف
روز صنعت و معدن فرصتی برای توجه بیشتر به اصناف

روز صنعت و معدن فرصتی برای توجه بیشتر به اصناف

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران دهم تیر ماه به عنوان روز صنعت و معدن از اهمیت بالایی برخوردار است و اهمیت این بخش در اقتصاد کشور بر هیچکس پوشیده نیست.

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران دهم تیر ماه به عنوان روز صنعت و معدن از اهمیت بالایی برخوردار است و اهمیت این بخش در اقتصاد کشور بر هیچکس پوشیده نیست.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران ، بررسی دلایل توسعه یافتگی درکشورهای پیشرفته نشان می دهد که نقش بنگاه های کوچک و متوسط و برقراری زنجیره ارتباطی با صنایع بزرگ درپیشرفت و صنعتی شدن این کشورها و تحقق این مسئله بسیار مهم بوده است ضمن اینکه توجه جدی به بخش خصوصی و مردم محور کردن اقتصاد را نباید نادیده گرفت. در ایران نیز انتظار می رود بنگاه های تولیدی و صنعتی به گونه ای عمل کنند که زنجیره ارتباطی کوچک و متوسط با واحدهای صنعتی بزرگ به شکل مطلوب برقرار شود تا بتدریج شاهد رشد تولید و توسعه اقتصادی در کشور باشیم. از آنجا که خانواده بزرگ اصناف کشور با ۳ میلیون واحد صنفی و قریب به ۶۰۰هزار واحد تولیدی به عنوان مجموعه ای بزرگ از بخش خصوصی محسوب می شود، توجه به ظرفیت های آن در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و حمایت از کالای ایرانی از اهمیت بالایی برخوردار است. از سوی دیگر اصناف بخش قابل توجهی از بازار صنایع مختلف را مدیریت می کنند و در واقع اصناف حلقه رابط صنایع مختلف و بازار هستند و به همین دلایل توجه به این حوزه می تواند کمک بزرگی به بخش صنعت کشور داشته باشد. یکی از راه های توجه به این بخش در همین مناسبت ها، همایش ها و گرامیداشت ها بخصوص گرامیداشت روز صنعت و معدن است که می تواند باعث توجه هر چه بیشتر به اصناف به عنوان پیشانی بخش خصوصی کشور شود. در چهار سال گذشته تلاش فراوانی برای نزدیکی دولت و اصناف صورت گرفته که باعث شد نقاط افتراق را به تعامل تبدیل تبدیل کنیم و مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن می تواند با پرداختن به نقش اصناف شاهد گسترش و ارتقاء تعامل اصناف با دولت باشیم. نگاه اصناف به چنین روزهایی مانند گرامیداشت صنعت و معدن، نگاهی مثبت است و تلاش می شود از از این فرصت برای رساندن صدای اصناف به گوش مسئولان کشور نهایت استفاده را کرد. برنامه ریزی های انجام شده در اتاق اصناف ایران در سال های اخیر باعث شده تا امروز اتاق اصناف ایران دارای برنامه سازمانی مشخص باشد و طبق برنامه حرکت کند. اتاق اصناف ایران اکنون در بسیاری از مراکز تصمیم گیر و تصیم ساز به عضویت درآمده است. از سوی دیگر شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، دقیقا مساوی با حمایت از اصناف کشور به عنوان بخش اعظم تولیدکنندگان و ارائه کنندگان خدمات به مردم است. به اعتقاد من با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب برای حمایت از کالای ایرانی ، از روزهایی همچون روز صنعت و معدن باید برای توجه هر بیشتر مردم جامعه به تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی بیشترین استفاده را کرد ضمن اینکه این رویکرد نباید به یک روز خلاصه شود بلکه باید مسئولان به گونه ای برنامه ریزی کنند که این روز به عنوان آغاز توجهی هدفمند به صنعت کشور مدنظر قرار گیرد و در تمام روزهای سال با توجه ویژه به صنعت به صورت عام و اصناف به صورت خاص، تا حد امکان به رفع مشکلات و موانع این بخش و ارتقاء روزافزون آن کمک کنند که این مهم نیازمند تشکیل یک کمیته یا ستاد دائمی و برنامه ریزی مناسب و مطلوب است. در پایان دهم تیرماه روز صنعت را به همه صنعتگران ، کارآفرینان و صاحبان بنگاه‌های کوچک و متوسط تبریک عرض می کنم و امیدوارم به زودی شاهد رفع تنگناها و مشکلات از چرخه تولید و صنعت کشور باشیم.http://otaghasnafeiran.ir/asnafnews/1397/33229/

همچنین مطالعه کنید:

اخطار به نمایشگاهداران متخلف/کدملی نخرید

به گزارش کسب و کار نیوز؛  امسال نیز با وجود رکود معاملات در بازار خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.