صفحه اصلی / استان ها / البرز / روایتی زیبا از نبرد ایران و توران توسط استاد معجونی + فیلم
روایتی زیبا از نبرد ایران و توران توسط استاد معجونی + فیلم

روایتی زیبا از نبرد ایران و توران توسط استاد معجونی + فیلم

استاد محمد معجونی یکی از پنج نقال برتر و بین‌المللی است که تاکنون در 23 کشور جهان به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی شاهنامه‌خوانی کرده است.

نبرد پهلوانان

به گزارش کسب و کار نیوز، در  آیین کشوری فرهنگ پهلوانی که جمعه هشتم تیر ماه در سالن انقلاب کرج برگزار شد؛ استاد معجونی روایتی زیبا را از نبرد رستم از لشکر ایران و اشکبوس از لشکر توران و جوان مردی ایرانیان و رستم دستان نقل می‌کند.

مجتبی جوهری، رئیس فدراسیون ورزش‌ پهلوانی و زورخانه‌ای در آیین کشوری فرهنگ پهلوانی که در سالن انقلاب کرج برگزار شد با تاکید بر لزوم حمایت از ورزش پهلوانی گفت: ورزش پهوانی گوشه‌ای از فرهنگ چندهزارساله ما را در جهان ترویج می‌کند.  این  ورزش بخشی از فرهنگ، تاریخ و تمدن ماست.

وی افزود: اگر مدعی هستیم که تاریخ و تمدن داریم این ورزش یکی از مستندترین فرهنگ‌هاست که قدمتی چند هزار ساله دارد و لازم است از  آن حمایت کنیم. ورزشکارانی که در این ورزش فعالیت دارند هم فرهنگ ما را ترویج می‌کنند و هم  بدن خود را سالم نگه می‌دارند. قطعا اگر مثل سایر کشورها که از فرهنگ خود حمایت می‌کنند؛ قدرشناس این فرهنگ باشیم ضرر نمی‌کنیم.

وی اظهار کرد: ورزش‌هایی که در بعد زروخانه‌ای انجام می‌شود می‌تواند به فعالیت در سایر رشته‌ها هم کمک کند. ورزش زورخانه‌ای نه سن و سال می‌شناسد  و نه زن و مرد بنابراین امیدواریم همه در این زمینه فعالیت کنند.

 در این آیین برای اولین بار ۳۰۰ ورزشکار به صورت همزمان به اجرای نمایش پرداختند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سبد کالا

توزیع ۲ هزار سبد کالا در مناطق حاشیه‌نشین کرج

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد محمدی فرد اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.