صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / راه‌اندازی دکتری مشترک ادبیات تطبیقی فارسی و فرانسوی

در دانشگاه‌های فردوسی و سوربن نوول صورت می‌گیرد

راه‌اندازی دکتری مشترک ادبیات تطبیقی فارسی و فرانسوی

به دنبال امضای تفاهم‌نامه‌ میان رؤسای دانشگاه‌های فردوسی مشهد و سوربن نوول فرانسه، مقرر شد این دو دانشگاه نسبت به راه‌اندازی دکتری ادبیات تطبیقی (فرانسه - فارسی) اقدام کنند.

دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، همزمان با حضور دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در پاریس جهت شرکت در نشست همکاری‌های علمی ایران و فرانسه، به دعوت رئیس دانشگاه سوربن نوول، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد از این دانشگاه بازدید و تفاهم‌نامه تاسیس دکتری مشترک ادبیات تطبیقی فارسی و فرانسوی دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه سوربن نوول فرانسه به امضای طرفین رسید.

در مذاکراتی که پیرامون این تفاهم‌نامه بین رئیس دانشگاه فردوسی مشهد صورت گرفت، مقرر شد دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه سوربن نوول فرانسه نسبت به ایجاد دکتری ادبیات تطبیقی (فرانسه – فارسی) اقدام کنند.

دانشجویان پذیرفته شده در این دوره مشترک (کوتوتل) باید نیمی از واحدهای درسی و دوره تحقیقاتی خود را در دانشگاه سوربن و زیر نظر اساتید این دانشگاه و نیمه دیگر را در دانشگاه فردوسی مشهد بگذرانند. در پایان این دوره نیز یک جلسه دفاع در مشهد یا پاریس و با ترکیب هیات داوران ایرانی-فرانسوی تشکیل خواهد شد و فارغ التحصیلان از هر دو دانشگاه مدرک تحصیلی دریافت خواهند کرد.

در حاشیه این نشست بر گسترش همکاری‌های بین المللی علمی بین دو دانشگاه از جمله تبادل استاد و دانشجو و نیز برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی مشترک تاکید شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.