چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / دعواهای سیاسی و سیاه نمایی به نظام ضربه می‌زند
دعواهای سیاسی و سیاه نمایی به نظام ضربه می‌زند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی:

دعواهای سیاسی و سیاه نمایی به نظام ضربه می‌زند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: امروز در شرایط ویژه کشور و در مقابل فشارهای دشمنان و ندانم کاری‌های عده‌ای قرار داریم که برطبل دعواها و اختلافات می کوبند حال اینکه دعواهای سیاسی و سیاه نمایی اعتماد مردم را به نظام کاهش داده و ضربه می‌زند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد رحیم نوروزیان ظهر امروز در نشست شورای اداری کاشمر و معارفه فرماندار جدید این شهرستان با قدردانی از دادستان و امام جمعه و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مردم خوب و متدین و ارزشمند کاشمر به خاطر همراهی و همکاری و مساعدتی که با دولت و مسئولان داشتند،  بر ایجاد فضای آزاد در کشور جهت بیان انتقادات تأکید کرد و گفت:  امروز همه مسئولان باید کاری کنیم تا  بخشی از مشکلات مردم حل شود. 

وی با اشاره به اینکه  فرماندار به عنوان نماینده حاکمیت است و مردم از آنها توقع دارند، گفت: در نگاه عموم، دولت یعنی حاکمیت و حساب نماینده، قوه مقننه و قضائیه را به حساب دولت می‌نویسند زیرا ما  یک سیستم  یکپارچه هستیم اما در نظامهای پارلمانی شکست و پیروزی پای حزب است و حاکمیت را مصون می‌دارد.

وی با اعلام اینکه چون در کشور ما اینطوری نیست لذا در این سیستم یکپارچه باید  همه باهم برای رفع مشکلات کمک کنیم، افزود: ما در مقابل مردم مسئولیم و از ما در قیامت سوال می‌کنند از این رو باید فرصت خدمتگزاری را قدر بدانیم و با ارتباط حسنه با مردم مشکلات را حل کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه شهید مطهری واژه رشید را مترادف با مدیر و مدیریت می داند، گفت: در زبان فارسی به فرد درشت اندام رشید گفته می شود اما شهید مطهری رشید را کسی می‌داند که بتواند از امکانات و فرصت‌ها به درستی استفاده کند و این ویژگی اصلی یک مدیر است.

وی  با بیان اینکه کارگزاران حکومت، مزدور مردمند، گفت: به خودم و همه مسئولان اجرایی توصیه می‌کنم روش برخورد درست با مردم را انتخاب و از ظرفیت‌های جامعه استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه کاشمر ظرفیتهای بسیاری دارد و با مشکلات زیادی هم مواجه است بر همین اساس باید با همدلی و همکاری با یکدیگر در راستای خدمت به مردم تلاش کنیم، وضعیت فعلی کشور را فوق العاده ویژه دانست و گفت: به دلیل حساسیت‌ها و منابع کشورمان، غرب در گذشته ژاندارمی به نام شاه گذاشته بود و تصور نمی‌کرد روزی کار از دست آن‌ها خارج شود اما با انقلاب حکومت پهلوی ساقط شد و مستشاران خارجی که حدود ۳۰ هزار نفر بودند از کشور خارج شدند هر چند به دلیل ناآگاهی گاه برخی جوانان در فضای مجازی مواردی را مطرح می کنند که انگار آن سال‌ها ما در بهشت برین بودیم.

نوروزیان با مقایسه برخی شاخص‌های  اقتصادی در دوره طاغوت با دوران انقلاب گفت: در سال ۵۷ حلبی آبادی‌هایی در تهران داشتیم و ۴۶ درصد جمعیت ایران زیر خط فقر بودند اما امروز ۳۰ درصد هستند به ویژه آنکه آن زمان ۳۰ میلیون جمعیت داشتیم و ۵ میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم.

نوروزیان اظهار کرد: در سال های آخر حکومت رضاخان و بویژه سال های ۱۳۲۰ تورم ۴۹٫۵ درصد، سال ۱۳۲۱ تورم ۹۶٫۲ درصد و سال ۱۳۲۲ میزان تورم ۱۱۰ درصد بود ودر پیش از انقلاب و طی سال‌های ۵۲ تا ۵۷ نرخ تورم دو رقمی بود و این رقم در سال ۱۳۵۶ به ۲۵٫۱ درصد رسید.

وی نرخ رشد اقتصادی در سال ۵۶ را منفی ۳٫۷ درصد عنوان کرد و گفت: نرخ رشد اقتصادی در  نظام جمهوری اسلامی هیچگاه از منفی ۳ پایین‌تر نرفته  و در سال ۱۳۹۶  نرخ رشد اقتصادی به حدود ۴درصد رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی افزود: نرخ پوشش بیمه‌ای در رژیم طاغوت  یک میلیون نفر بود و این در حالی است که هم اکنون ۵۶ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه قرار دارند.

وی رشد هزار درصدی صادرات کالا، رشد ۶ تا ۷ درصدی بخش صنعت، افزایش سه برابری زیر ساخت‌های کشور و رشد ۳۰ درصدی در بخش کشاورزی را از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی دانست.

نوروزیان با  اشاره به اینکه  وضعیت کشور  متفاوت بوده به طوریکه در سال ۵۶ جمعیت فعال کشور ۱۰ میلیون نفر و نرخ بیکاری ۱۰ بوده و اکنون نرخ بیکاری ۱۲ است، اظهار کرد: هرچند ۶۰ درصد جمعیت ما زیر سی سال است و این یک فرصت به شمار می رود اما این جمعیت مطالباتی  هم دارند.

وی با اشاره به قدرت فوق‌العاده نظام در حل مسائل گفت: پرسش اینجاست چرا به رغم این ظرفیت‌ها دچار گرفتاری هستیم. 

نوروزیان با بیان اینکه امروز مردم  مطالبات جدیدی دارند که در همه جا هست و باید باشد زیرا اگر مطالبه نباشد کشور در حال رکود است، ادامه داد: امروز طراحی های دشمن و فشارهای آن‌ها و البته سوء مدیریت و ندانم کاری‌ها هم هست و گرفتار شدن در مسائل پیش و پا افتاده، دعواهای سیاسی و استفاده ابزاری از مشکلات و  فضای سیاه نمایی همه و همه به اعتماد مردم به نظام ضربه می زند. 

وی اظهار کرد: برخی سوء برداشت‌ها هم امروز مشکل ساز شده به طوریکه متولیان فرهنگی ما آنطور که باید نتوانسته‌اند نسل جوان را توجیه کنند و نیاز به بازنگری در فعالیت‌ها نهادهای فرهنگی هست چه بسا افراط و تفریط در مسائل سیاسی و فرهنگی کشور و سوق دادن مردم به سمت لاابالی گری و انسداد فضای فرهنگی و سیاسی آفت جان کشور شده  و منجر به مسئولیت نشناسی و بی تحولی، افسردگی و خمودگی می‌شود.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی مشکل دیگر را ضعف اطلاع رسانی عنوان کرد و گفت: ما باید بتوانیم کارکردمان را به مردم انتقال دهیم.

وی با اشاره به اینکه امروز علاوه براتحاد و انسجام نیاز به تلاش و پشتکار بیشتر و صرفه‌جویی داریم تا همه بحران‌ها را پشت سر گذاریم، اعلام کرد: امروز اولین تکلیف همه ما درک شرایط و موقعیت شناسی و سپس اتحاد و انسجام و همکاری جمعی به نفع امنیت ملی و سرمایه‌های اجتماعی است. 

نوروزیان با اعلام اینکه اکنون وقت دعواهای سیاسی نیست البته این بدان معنا نیست که باید همه مثل هم فکر کنند بلکه باید باور داشت که رشد با وجود سلایق مختلف پدید می آید، افزود:  تجربه فعالیت جناح های مختلف نشان داده که هیج جناحی نمی تواند دیگری را حذف کند بر همین اساس هر وقت قدرت دست یکی است باید بپذیرد همه سلایق مورد احترام هستند.

وی تأکید کرد؛ باید به مردم فضا بدهیم و قدرت تحمل خود را بالا ببریم البته  امنیت کشور خط قرمز ماست از این رو باید به اختلافات بی حاصل پایان دهیم و فضا را برای بیان نظرات  مخالفین و آنها که مثل ما فکر نمی کنند فراهم آوریم. 

نوروزیان با بیان اینکه  امروز دولت در برابر تهاجمات و فشارهای خارجی قرار دارد، افزود: چگونه در این شرایط که در داخل مشکل داریم می‌توان مشکلات را حل کرد.

وی با اشاره به این سخن امام خمینی که فرمودند دو آفت فراموشی هدف و دیگری تفرقه انقلاب را تهدید می‌کند، اظهار کرد: تلاش و کار شبانه روزی، صرفه جویی، موقع شناسی و درک شرایط، ارتقای سرمایه‎های اجتماعی، پرهیز از اختلافات بی حاصل و بالا بردن قدرت تحمل از جمله مواردی است که باید سرلوحه همه مردم و مسئولین قرار گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.