صفحه اصلی / استان ها / فارس / آشنایی والدین ۷۰ هزار دانش آموز با روش‎های پیشگیری از اعتیاد در فارس

آشنایی والدین ۷۰ هزار دانش آموز با روش‎های پیشگیری از اعتیاد در فارس

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش شیوه های فرزندپروری، مهارت های زندگی و روش‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد برای بیش از 70 هزار نفر از والدین دانش آموزان در این استان انجام شده است.

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، احمدعلی قهرمانی با بیان اینکه مدرسه  به دلیل کارکردهای مهم آموزشی، تربیتی، نقش مهمی در برنامه های پیشگیرانه دارد، اقدامات انجام شده در این زمینه را تشریح کرد.

برگزاری بیش از ۲۰۴ کارگاه برای ۸۱۶۰ فرهنگی با موضوعات عوامل محافظ و خطر، روش های پیشگیری اولیه از اعتیاد و ارتباط موثر با دانش آموزان، اجرای طرح مدارس عاری از خطر در ۶۷۲ آموزشگاه دوره متوسطه دوم، اجرای طرح آموزش مهارتهای مقابله با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در ۶۸۴ آموزشگاه دوره متوسطه اول، اجرای طرح مدارس مراقب به شیوه اجتماع محور در ۱۵۵۲ آموزشگاه سه دوره تحصیلی، از فعالیت هایی بود که قهرمانی به عنوان فعالیت های اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش فارس به آنها اشاره کرد.

قهرمانی همچنین از اجرای طرح مهارت های مراقبت از خود در پایه ششم ابتدایی در ۲۹۰۰ آموزشگاه دوره ابتدایی‌،  کارگاه آموزشی مداخله در فوریت‌های اجتماعی و نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد نیز یاد کرد که امسال اجرایی شده است.

او گفت: در نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد که به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، تلاش کردیم با توجه به قابلیت ماندگاری هنر در ذهن فراگیران، مسائلی را در قالب تولیدات هنری به دانش آموزان و بازدیدکنندگان آموزش دهیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت  آموزش و پرورش فارس گفت: همراهی مدرسه در برنامه‌های پیشگیری با نهاد های مسئول، موجب می‌شود تا پیام‌ها، ارزش‌ها و نگرش‌های واحد و نسبتا پایداری به نوجوانان منتقل شود‌.

وی با اشاره به نقش مدرسه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: موفق‌ترین برنامه‌های پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر در مدارس‌ برنامه‌هایی است که با استفاده از روش های جذاب، رویکردی جامع را دنبال کند.

  قهرمانی افزود: مدرسه ، به دلیل کار کرد های مهم آموزشی و تربیتی و جایگاهی که در بین نوجوانان دارد‌، نقش مهمی را در زمینه ارتقاء توانمندی نوجوانان و مراقبت از آن‌ها در برابر آسیب‌های اجتماعی ‌بر‌عهده دارد‌.

معاون تربیت بدنی و سلامت  آموزش و پرورش فارس گفت: آسیب‌ها و هزینه‌های بالای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی و فردی ناشی از استعمال دخانیات و سوء مصرف مواد مخدر، ضرورت مبارزه عالمانه و موثر با آن را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

وی گفت: آگاهی بخشی به دانش آموزان، مربیان و تکیه بر آموزش‌های مدرسه ای، نقش مهمی در برنامه‌های پیشگیری از سوءمصرف مواد و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد‌.

قهرمانی افزود: هزینه آموزش‌هایی که از طریق مدرسه انجام می‌‌شود، بسیار کمتر و در عین حال تاثیرات آن بسیار عمیق تر و پایدارتر است‌.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.