صفحه اصلی / استان ها / کرمان / ۲۵ تا ۵۰ درصد واحدهای تولیدی استان کرمان غیرفعال یا نیمه فعال

۲۵ تا ۵۰ درصد واحدهای تولیدی استان کرمان غیرفعال یا نیمه فعال

سرپرست استانداری کرمان با بیان این‌که هم‌اکنون بین ۲۵ تا ۵۰ درصد واحدهای تولیدی ما غیرفعال یا نیمه فعال است، اظهار کرد: در سال گذشته منابعی برای رونق تولید یا راه اندازی واحدهای تولیدی اختصاص یافت و ۶۱۸ میلیارد تومان در تبصره ۱۸ داشتیم که متاسفانه بانک ها تاکنون فقط ۵ درصد این منابع را پرداخت کرده اند.

به گزارش کسب و کار نیوز، «محمدجواد فدایی» دیروز ۷ تیرماه در شورای مشترک قضایی و اداری استان کرمان به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: یکی از بزرگ ترین صفات شهید بهشتی صبر و متانت ایشان بود که حدود دو سال انواع تهمت ها را در کمال متانت تحمل کردند و ما اگر در کارهای اداری با متانت و صبر برخورد کنیم خیلی از مشکلات حل می شود.

وی در ادامه افزود: تأمین امنیت و عدالت دو مقوله اصلی است که از حکومت ها خواسته می شود و بخشی از امنیت در سایه عدالت تامین می شود و مثلا کسی که مورد ظلم واقع می شود این احساس را دارد که جایی تظلم خواهی بکند و آرامشی که در بین افراد واقع می شود بخشی از امنیت است.

فدایی تصریح کرد: دستگاه اجرایی در کنار قوه قضاییه امور مردم را دنبال می کند و طبیعتا قوه مجریه بدون همکاری قوه قضاییه موفق نمی شود و این دو سویه است و باید تعامل داشت و این تعامل در استان کرمان وجود دارد و امیدواریم روز به روز بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب کارهای بزرگی انجام شده اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم، بیان کرد: دولت تاکید بر اشتغال، رفع فقر، تنظیم بازار و رونق تولید را دارد و برای عملیاتی کردن این موارد به بهبود فضای کسب و کار نیازمند هستیم.

سرپرست استانداری کرمان با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذاری برای رسیدن به اهداف، گفت: رتبه ایران در فضای کسب و کار دنیا ۱۲۰ است و رتبه استان کرمان نیز در کشور دورقمی است که خود نشان می دهد هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با اشاره به تعیین ۱۱ شاخص برای فضای کسب و کار افزود: ۵ مورد به طور مشخص به قوه قضاییه مربوط می شود که یک مورد ورشکستگی است که قوه قضاییه باید آن را مدیریت و حل کند.

فدایی با بیان اینکه در حال حاضر بین ۲۵ تا ۵۰ درصد واحدهای تولیدی ما غیرفعال یا نیمه فعال است، اظهار کرد: در سال گذشته منابعی برای رونق تولید یا راه اندازی واحدهای تولیدی اختصاص یافت و ۶۱۸ میلیارد تومان در تبصره ۱۸ داشتیم که متاسفانه بانک ها تاکنون فقط ۵ درصد این منابع را پرداخت کرده اند.

وی یادآور شد: باید قاطعیت داشت و جدی بود و در مقابل مردم پاسخگو بود. کسی که همکاری نمی کند و پاسخگوی مردم نیست، چگونه جواب خداوند را می خواهد بدهد؟

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.