صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / ۲۵۰هکتار زمین کشاورزی در ایرانشهر به آبیاری نوین مجهز شد
۲۵۰هکتار زمین کشاورزی در ایرانشهر به آبیاری نوین مجهز شد

با حضور وزیر جهاد کشاورزی؛

۲۵۰هکتار زمین کشاورزی در ایرانشهر به آبیاری نوین مجهز شد

250 هکتار از زمین های کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان روز جمعه با حضور وزیر جهاد کشاورزی، استاندار و شماری از مسئولان این استان به سامانه آبیاری نوین مجهز شدند.

مجتبی پیری رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این سطح از زمین های کشاورزی ایرانشهر با اعتباری افزون بر ۱۵ میلیارد ریال به سامانه آبیاری نوین مجهز شدند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، وزیر جهاد کشاورزی در مراسم بهره برداری از این سامانه اظهار داشت: بهترین راه برای استفاده بهینه از منابع آبی، رونق کشاورزی و بهره برداری بهتر از محصولات کشاورزی اجرای سامانه های آبیاری نوین است.
محمود حجتی با تاکید بر اینکه دولت از اجرای طرح های آبیاری نوین در زمین های کشاورزی حمایت می کند، گفت: محدودیتی برای پرداخت تسهیلات و کمک به اجرای این طرح ها وجود ندارد.
وی افزود: اجرای سامانه های آبیاری نوین به لحاظ افزایش راندمان آب و کاهش مصرف آن اهمیت بالایی دارد.
وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: با توجه به تغییرات اقلیمی اجرای سیستم آبیاری نوین برای صرفه جویی در مصرف آب یکی از ضرورت های اجتناب ناپذیر است.
حجتی صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی را با توجه به وضعیت بارندگی ها و مخازن پشت سدهای کشور مورد تاکید قرار داد.
به گزارش کسب و کار نیوز وزیر جهاد کشاورزی همچنین از قنوات خشک شده منطقه چاه جمال و کانون های حرکت شن های روان در شمال شهر بمپور دیدن کرد.
محمود حجتی در ادامه سفر خود به سیستان و بلوچستان عصر روزپنجشنبه وارد ایرانشهر شد و مورد استقبال گرم مردم ومسئولان این شهرستان قرار گرفت.
هم اینک بیش از هشت هزار هکتار از زمین های کشاورزی ایرانشهر به سامانه آبیاری نوین مجهز هستند.
ایرانشهر با ۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی یکی از عمده مراکز تولید محصولات کشاورزی جنوب سیستان و بلوچستان است.
حجتی چهارشنبه شب به منظور بهره برداری و بازدید از طرح های بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان وارد زاهدان مرکز این استان شد.
حجتی در این سفر ضمن دیدار و گفت و گو با کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی، از طرح های سامانه نوین آبیاری، آبخیزداری، واحدهای پرورش جوجه یک روزه و پرورش کبک، باغ نخیلات و واحد فرآوری محصولات کشاورزی در شهرستان های خاش، سراوان و ایرانشهر بازدید و برخی از آنها را راه اندازی کرد.
وزیر جهاد کشاورزی را در این سفر، معاون تولیدات دامی، معاون امور باغبانی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها، رئیس مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر نظام‌های بهره ‌برداری سازمان تعاون روستایی ایران، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، نمایندگان استان درمجلس شورای اسلامی، محبی استاندار و مسئولان بخش کشاورزی استان وی را همراهی می کنند.

همچنین مطالعه کنید:

۷۰ هزار تن از تولید گوشت مرغ مازاد بر نیاز کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، پرویز فروغی گفت: برآوردها حاکی از آن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.