صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / جزییات سفر وزیر بهداشت به “فارس” و طی مسافتی ۹۳۰ کیلومتری
جزییات سفر وزیر بهداشت به “فارس” و طی مسافتی ۹۳۰ کیلومتری

جزییات سفر وزیر بهداشت به “فارس” و طی مسافتی ۹۳۰ کیلومتری

وزیر بهداشت در جریان سفری دو روزه به استان فارس و طی مسافتی ۹۳۰ کیلومتری، علاوه بر افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی، از برخی مراکز بهداشتی و درمانی بازدید و با مردم این مناطق گفت‌وگو کرد.

استان فارس

به گزارش کسب و کار نیوز، سفر دکتر سیدحسن هاشمی از ساعت ۷ صبح پنج شنبه هفتم تیرماه از شیراز آغاز شد. نخستین مقصد وی، بیمارستان امام رضا(ع) منطقه برنج خیز کامفیروز شهرستان مرودشت بود. این مرکز بهداشتی و درمانی با ظرفیت ۱۰ تخت با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده است. 

اولین وزیری که به کامفیروز مرودشت رفت

در مراسم افتتاح این مرکز، مهندس برومندی – نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد از وزیر بهداشت به عنوان فردی که بیشترین سفر را در بین وزرا به استان فارس داشته یاد کرد و گفت: دکتر هاشمی اولین وزیری است که در منطقه کامفیروز حاضر می‌شود.

دومین مقصد؛ شهرستان اقلید بود. در این شهرستان، عملیات ساخت بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی اقلید با مشارکت خیرین سلامت آغاز شد و دکتر هاشمی از بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) اقلید (بیمارستان کنونی) بازدید کرد.
دکتر افضلی – نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز عملیات ساخت این بیمارستان، گفت: وزیر بهداشت، یکی از نعمت‌های کشور است و ملت ایران قدردان زحمات و تلاش‌های وی هستند.

وزیر بهداشت نیز در این مراسم ضمن کافی ندانستن ۱۰۰ تخت بیمارستانی در شهرستان اقلید، گفت: امیدوارم ساخت بیمارستان سید الشهدا(ع) در حد کلنگزنی باقی نماند و خوشحالیم که خیرین سلامت در ابتدا، ۱.۵ میلیارد تومان کمک کرده‌اند.

توقعات متناسب با داشته‌ها باشد 

وزیر بهداشت تاکید کرد: سطح توقعات و انتظارات باید متناسب با داشته‌ها و شرایط موجود باشد، البته بهداشت، درمان، غذا و سلامت از اولویت‌ها و تکالیف دولت و حکومت است.

توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در  قطب شمال استان فارس

مقصد سوم این سفر؛ شهرستان آباده بود. مرکز قلب آباده به عنوان یکی از مجهزترین و پیشرفته ترین مراکز درمانی شمال استان فارس، پروژهای بود که دارای بخشهای تخصصی در حوزه قلب است و وزیر بهداشت نیز در مراسم افتتاح این مرکز ابراز امیدواری کرد که با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اعمال جراحی قلب در آباده انجام شود.

یکی از مطالبات بحق و منطقی که در مراسم افتتاح این مرکز پیشرفته درمانی انجام شد؛ تقاضا برای تبدیل بیمارستان قدیمی ۳۲ تختخوابی آباده به بیمارستان اعصاب و روان از سوی دکتر زارع – نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید بود که وزیر بهداشت در واکنش به این درخواست، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند هزینه نوسازی و بازسازی و تجهیزات این مرکز درمانی را تامین کند، اما تامین نیروی انسانی مورد نیاز آن باید با همکاری نماینده مردم در مجلس انجام شود.

دو پروژه دیگری که در این شهرستان به بهره‌برداری رسید، پد بالگرد اورژانس هوایی بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان آباده و مرکز جامع خدمات سلامت شهری شماره دو سیدالشهدا(ع) در حاشیه شهر آباده بود که به دسترسی بهتر مردم به خدمات بهداشتی و درمانی کمک می‌کند.

افتتاح نخستین خانه بهداشت سیار عشایر کشور در بوانات

چهارمین مقصد دکتر هاشمی؛ شهرستان بوانات و شهرهای توابع این شهرستان بود. وزیر بهداشت ابتدا از مرکز تشخیص سرطان شهرستان بوانات و بخش‌های مختلف بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) این شهرستان بازدید کرد.
یکی از مهم‌ترین اقدامات در این سفر، افتتاح اولین خانه بهداشت سیار عشایر کشور بود. این خانه بهداشت که در کانکس مستقر است به صورت ییلاق و قشلاق و با حضور پزشک، ماما و بهورز به مردم مناطق روستایی و عشایری بخش سرچهان شهرستان بوانات، خدمات ارائه می‌دهد.

افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت این منطقه نیز دیگر پروژه‌ای بود که با ظرفیت ۱۰ تخت بیمارستانی به بهره‌برداری رسید. این مرکز در زمینی با مساحت ۳۰ هزار متر مربع و زیربنای یک هزار و ۵۳۴ متر مربع ساخته شده است.

بازدید سرزده شبانه از دو بیمارستان

مقصد پایانی سفر وزیر بهداشت در روز اول، شهرستان‌های سعادت شهر و مرودشت بود. وزیر بهداشت در ساعات پایانی روز اول سفر خود به استان فارس، از دو بیمارستان امام جعفر صادق(ع) سعادت شهر و شهید مطهری مرودشت بازدید کرد و در جریان مشکلات این بیمارستان‌ها قرار گرفت و با بیماران و همراهان آنها گفت‌وگو کرد.

امروز و در جریان روز دوم سفر به شیراز، بازدید از پردیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزاری نشست هم اندیشی با اساتید و اعضای هیئت علمی و همچنین بهره‌برداری از بیمارستان۳۲ تخته حضرت فاطمه الزهرا(س)  شهرستان کوار در دستور کار برنامه‌های دکتر سیدحسن هاشمی قرار دارد. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.