صفحه اصلی / سیاسی / دولت / وحدت، کلیدواژه دیدارهای واعظی در قم
وحدت، کلیدواژه دیدارهای واعظی در قم

وحدت، کلیدواژه دیدارهای واعظی در قم

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری کشورمان در جریان سفرش به قم، با شماری از مراجع عظام تقلید و نیز تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) دیدارهایی جداگانه داشت.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری کشورمان در ابتدای سفرش به قم به زیارت مضجع شریف کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه(س) رفت. واعظی همچنین با حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) دیدار کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در این دیدار گفت: یکی از کارهای مهمی که امروز باید انجام دهیم، دشمن‌شناسی است و نکته کلیدی دیگر این است که وحدت و انسجام داخلی بین مردم و مسئولان با یکدیگر را حفظ کرده و ارتقا دهیم.

او با اشاره به این که باید به مردم توضیح دهیم که سختی‌هایی که امروز پیش روی نظام قرار دارد در سال‌های اولیه انقلاب و حتی در تاریخ اسلام سابقه دارد، افزود: وقتی مردم ثمرات ایستادگی‌های گذشته در برابر سختی‌ها را ببینند، بیشتر امیدوار به مقاومت و ایستادگی می‌شوند. امروز باید بیش از گذشته بر نقاط قوت، توانمندی‌ها و استعدادهای داخلی تکیه کنیم و با کنار گذاشتن دعواها و اختلافات دشمن را از رسیدن به اهدافش مأیوس کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی نیز در دیدار رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به شرایط پیش آمده به دنبال مواضع جدید دولت آمریکا و خروج از برجام، گفت: وحدت رمز پیروزی و بقای جمهوری اسلامی بوده و امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که رابطه بین مردم با نظام و مسئولین با یکدیگر نزدیک‌تر و صمیمی‌تر باشد.

در همین حال،  آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با واعظی ضمن بیان این که نمی‌توان منکر شد که در همه جا و از جمله دولت ضعف‌هایی وجود دارد، تصریح کرد: با این اوصاف اما در شرایط فعلی هرگونه تضعیف دولت امری کاملاً خلاف است و همه باید از دولت حمایت کرده و در زمانی که دشمن همه توان خود را به کار گرفته تا به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند، باید دولت را تقویت کنیم.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع افزود: امروز زمان تسویه‌ حساب‌های شخصی و حل اختلافات انتخاباتی نیست و اگر هم دولت در جایی ضعف دارد، همه باید کمک کنیم تا این ضعف‌ها برطرف شود.

همچنین، آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: در وضعیت حاضر مهم‌ترین مسأله تقویت راه‌های انسجام و وحدت در داخل کشور است؛ به گونه‌ای که اختلاف و افتراقی ایجاد نشود تا دشمن بتواند از آن سوءاستفاده کند.

وی تصریح کرد: باید با تأمین مطالبات و نیازهای مردم، رضایت آنها را حاصل کنیم تا به عنوان مهم‌ترین پشتوانه نظام و مهم‌ترین رکن وحدت، همچنان حامی و پشتوانه اصلی نظام باشند و مسئولان نیز باید تحت نظر مقام معظم رهبری و با همدلی و هماهنگی یکدیگر، در این راستا تلاش خود را مضاعف کنند.

آیت‌الله سبحانی نیز پنج‌شنبه شب در دیدار با واعظی گفت: در وضعیت جدیدی که برای کشور پیش آمده است، باید تلاش کنیم با حفظ وحدت مردم را بیش از پیش به آینده امیدوار کنیم که لازمه این مهم تأمین رضایت و مطالبات عامه مردم است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ما در نظام جمهوری اسلامی همه سرنشینان یک کشتی هستیم و سرنوشت واحدی داریم؛ لذا باید اختلاف سلایق را کنار گذاشته و اگر مسأله‌ای وجود دارد نیز با گفت‌وگو حل و فصل شود. مشکلات امروز پیش‌روی نظام بیشتر از مشکلات سال‌های اول انقلاب و زمان جنگ نیس، اما باید برای عبور از این مشکلات سطح وحدت و همدلی بین مردم و نظام به سطح انسجام کشور در سال‌های اول انقلاب برسد که یک نکته بسیار مهم در وضعیت کنونی این است که با سوءاستفاده‌کنندگان از اوضاع امروز و مفسدان اقتصادی برخورد قانونی قاطع داشته باشیم.

واعظی در این دیدار گفت: دولت همه تلاش خود را برای برقراری ارتباط نزدیک‌تر با مردم و پیگیری و تأمین مطالبات آنها به کار خواهد گرفت و البته در این راستا به طور جدی نیازمند حمایت مراجع، روحانیون و حوزه‌های علمیه است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

دولت مسئله اشتغال را با جدیت دنبال می‌کند/آمار بیکاری کاهشی است

به گزارش کسب و کار نیوز، «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در جشن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.