صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / مردم از مجازات سنگین برای ضربه‌زنندگان به منافع کشور استقبال می‌کنند
مردم از مجازات سنگین برای ضربه‌زنندگان به منافع کشور استقبال می‌کنند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مردم از مجازات سنگین برای ضربه‌زنندگان به منافع کشور استقبال می‌کنند

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس انتشار اسامی شرکت‌هایی که از ارز دولتی استفاده کردند را در شرایط فعلی اقتصادی موثر دانست و گفت: تعیین مجازات سنگین برای سودجویان در شرایط فعلی اقتصادی بجا و درست است و قطعا مردم هم همراه با مسئولان و قوه قضاییه از برخورد با سوء استفاده‌کنندگان و ضربه‌زنندگان به منافع کشور استقبال می‌کنند.

علی اکبر کریمی

علی‌اکبر کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، ارائه اطلاعات به صورت شفاف به مردم را در آرام‌سازی شرایط تاثیرگذار دانست و گفت: به طور کلی شفافیت اطلاعات می‌تواند در فضای ناپایدار و تا حدی تنش‌زا و بحران‌آلود آرام‌بخش باشد، می‌توان با ارائه اطلاعات شفاف بسیاری از شایعات که رنگ واقعیت به خود می‌گیرد را خنثی کرد و مردم و فعالان اقتصادی با دریافت اطلاعات دقیق واقعیات را به صورت ملموس درک کنند.

وی افزود: ‌از طرف دیگر مردم در این شرایط سخت متوجه می‌شوند که مسئولان و مدیران ارشد کشور با آنها صادق بوده و همه حقایق را بیان می‌کنند. اینکه چه عواملی باعث بهبود شرایط کشور شده و اینکه چگونه می‌توان جلوی سوء استفاده‌ها را گرفت.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس توضیح داد: وقتی کسی با ارز دولتی کالایی را وارد می‌کند و سپس در اوضاع نابسامان آن را با نرخ ارز آزاد به فروش می‌رساند، مردم باید بدانند این افراد چه کسانی هستند و چه کالاهایی آورده و چگونه از شرایط سوء استفاده می‌کنند. قطعا در این شرایط نیز دستگاه‌های نظارتی می‌توانند نظارت‌شان را موثر و دقیق‌تر کرده تا از هرگونه سوء استفاده جلوگیری شود.

کریمی با تاکید بر لزرم افزایش نظارت دستگاه‌های نظارتی، گفت: دستگاه‌های نظارتی باید با استفاده از اسامی شرکت‌هایی که کالایی با ارز دولتی آوردند، سراغ آنها رفته و کنترل و نظارت‌های لازم را داشته باشند تا مشخص شود آنها بر چه مبنایی اجناس‌شان را قیمت‌گذاری کرده و به فروش می‌رسانند.

وی برخورد قاطع با اخلال‌گران در بازار اقتصادی را ضروری دانست و گفت: واقعیت آن است که ما اکنون در شرایط تقابل و جنگ اقتصادی با دشمن هستیم،‌ جنگی که دشمن آن را آغاز کرده و با تمام توان آمده است، ما هم باید با تمام توان از منافع و مصالح کشور دفاع کنیم پس اگر در این فضا هر کسی بخواهد دنبال منفعت‌طلبی و سودجویی باشد باید با آنها برخورد شود، این افراد چه مسئولان و چه مدیران دولتی و چه کسانی که سرمایه و امکانات دارند مستوجب برخورد هستند.

کریمی تاکید کرد:‌ باید با کسانی که با احتکار، سودجویی و گران‌فروشی سعی در کسب منافع و ضربه به مردم و خیانت به کشور هستند، ‌برخورد و مجازات سنگین شود چون آنها در این شرایط کشور را تحت فشار قرار دادند به همین دلیل است که رییس قوه قضاییه چنین تهدید درست و بجا را انجام دادند، ‌منتهی قطعا هر مجازاتی مطابق با قانون بوده و مردم هم همراه با مسئولان و قوه قضاییه از مجازات سوء استفاده‌کنندگان و ضربه‌زنندگان به منافع کشور و مردم استقبال می‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.