صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / تصمیم افزایش تولید اوپک نتوانست التهاب بازارنفت را فرونشاند
تصمیم افزایش تولید اوپک نتوانست التهاب بازارنفت را فرونشاند

بلومبرگ

تصمیم افزایش تولید اوپک نتوانست التهاب بازارنفت را فرونشاند

پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا نوشت،نگرانی بازارها از به وجود آمدن اختلال در عرضه نفت به حدی است که تصمیم اخیر اوپک مبنی بر کاهش محدودیت های تولید و تزریق روزانه یک میلیون بشکه در روز به بازار نفت نیز نتوانست از تاثیر این نگرانی ها بر قیمت نفت بکاهد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا، بازار از این بابت نگران است که همزمان با کاهش موجودی انبارهای نفت در آمریکا واختلال در عرضه نفت کانادا و صادرات نفت لیبی، کاهش صادرات نفت ایران نیز موجب کاهش ظرفیت مازاد تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) می شود.
نفت روز جمعه و در واپسین ساعات باقی مانده از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ می رود تا طولانی ترین دوره افزایش قیمت فصلی خود در هشت سال گذشته را ثبت کند.
نفت خام آمریکا از ابتدای سه ماهه دوم ۲۰۱۸ (۱۱ اردیبهشت) تا صبح امروز ۱۳ درصد افزایش قیمت پیدا کرده است و قیمت فصلی آن می رود تا در پایان معاملات امروز برای چهارمین دوره سه ماهه متوالی افزایش یابد.
قیمت نفت تنها در ۲ هفته گذشته به دلیل تحریم های سنگین تری که آمریکا بر ایران تحمیل کرده، بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است.
قیمت نفت خام آمریکا در ساعت ۰۴:۰۵ بامداد امروز به وقت گرینویچ در بازار نایمکس این کشور با ۰٫۲۵ درصد کاهش نسبت به آخرین قیمت دیروز (پنجشنبه) به ۷۳ دلار و ۱۷ سنت رسید.
با این حال، هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با اندکی افزایش قیمت نسبت به دیروز در بازار لندن به بهای ۷۷ دلار و ۷۹ سنت در هر بشکه معامله شد.
به گزارش کسب و کار نیوز، وزیران نفت کشورهای اوپک و هم پیمانان غیراوپک این سازمان اول تیرماه گذشته در مورد تولید نفت در وین با یکدیگر گفت و گو و موافقت کردند که رقم کاهش یک ‌میلیون ‌و ۸۰۰ هزار بشکه مورد توافق رعایت شود و کاهش بیش ‌از ‌حد عرضه نفت در بازارها که حدود یک میلیون بشکه در روز پیش‌بینی می‌شود، جبران گردد.
اقتصام**۱۰۶۳ ** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

درخواست “صدور کارت سوخت” تا اردیبهشت اینترنتی می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی سید هاشمی؛ مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.