صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی پایان یافت
کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی پایان یافت

کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی پایان یافت

آزمون داوطلبان رشته علوم تجربی کنکور 97 دقایقی پیش به پایان رسید.

مهمترین رقابت علمی کشور، کنکور ۹۷ کرج

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا درباره این آزمون گفت: در آزمون گروه علوم تجربی که ۷ و ۳۰ دقیقه صبح امروز (جمعه ۸تیرماه) آغاز شده بود، ۶۴۲ هزار و ۴۵۱ داوطلب شرکت کردند، که ۴۰۴ هزار و ۴۱۳ نفر شرکت‌کننده این آزمون خانم‌ها و ۲۳۸ هزار و ۳۸ نفر آقایان بودند.

دکتر حسین توکلی اظهار کرد: آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه و آزمون داوطلبان دارای دیپلم بهیاری که در این حرفه مشغول به کارند، به خاطر دریافت دفترچه شماره ۳، ۳۰ دقیقه دیرتر پایان یافت.

وی در ادامه درباره آزمون داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی افزود: در این آزمون که بعد از ظهر امروز آغاز می‌شود، ۱۴۵ هزار و ۶۲۴ نفر شرکت می‌کنند که ۹۵۳ هزار و ۶ نفر آن‌ها خانم و ۵۰ هزار ۳۱۸  نفر آن‌ها آقا هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: این آزمون ساعت ۱۸ و ۳۵ دقیقه امروز به پایان می‌رسد و شرکت کنندگان یک دفترچه سوالات عمومی دارند که ۷۵ دقیقه زمان دارد و دفترچه سوالات تخصصی نیز فقط برای کسانی است که زبان خارجی تخصصی آزمونشان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی است.

توکلی در پایان خاطرنشان کرد: داوطلبانی که زبان تخصصی آزمونشان روسی و ایتالیایی است فقط به سوالات دفترچه عمومی پاسخ می‌دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.