صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است
آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است

امام جمعه اردبیل:

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آمریکا خود بزرگترین ناقض حقوق بشر است در حالی که به دروغ مدعی این امر در دنیا محسوب می‌شود.

امام جمعه اردبیل

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله «عاملی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با اشاره به اقدام سخیف ناو آمریکایی در حمله به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس اظهار کرد: در این جنایت هولناک که صدها انسان بیگناه کشته شدند سند روشنی از نقض حقوق بشر آمریکایی‌ها مشاهده می‌شود که همه دنیا به این امر اذعان دارند.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون نیز آمریکا همچنان به رغم ادعای حمایت از حقوق ملت‌ها و دموکراسی به صدها جنایت دست می‌زند، خاطرنشان کرد: نمونه امروزی این جنایت‌ها را می‌توانیم در یمن و بسیاری از کشورهای منطقه ببینیم که آمریکا با همراهی برخی از دول عربی منطقه به این جنایت‌ها دست زده است.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود با اشاره به هفته صرفه‌جویی آب گفت: ما کشور با تنش‌های خشکسالی هستیم و ضرورت دارد همه مردم در مصرف آب دقت لازم را انجام دهند تا قطره‌ای به هدر نرود چرا که اسراف در این زمینه حرام و معصیت بزرگ محسوب می‌شود.

عاملی بزرگترین عرصه هدررفت آب را بخش کشاورزی و آبیاری سنتی در اراضی و باغات اعلام کرد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی عملکرد خوبی در حوزه آبیاری قطره‌ای و مدرن ندارد و شایسته است با ترغیب و تشویق کشاورزان به آبیاری قطره‌ای هم بهره‌وری تولید و هم مصرف کم آب را به نحو شایسته ترویج کنیم.

وی همچنین به صرفه‌جوئی در مصرف برق در تابستان نیز اشاره و تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای اروپایی اوج صرفه‌جوئی در مصرف برق با روشن کردن شمع به خوبی احساس می‌شود در حالی که ما گاه در روز روشن برق را بیهوده مصرف می‌کنیم که ضروری است خانواده‌ها در این زمینه دقت بیشتری به خرج دهند.

خطیب جمعه اردبیل در خطبه اول نماز نیز به اهمیت موضوع زکات و پرداخت آن از سوی مسلمانان و مومنان اشاره کرد و گفت: اگر زکات مالی پرداخت نشود قطعا سایر اعمال نیز از سوی خداوند متعال حبس خواهد شد.

عاملی از کشاورزان استان اردبیل خواست؛ تا با توجه به اهمیت فریضه پرداخت زکات نسبت به انجام این امر توصیه شده دین اسلام بها داده و اجازه ندهند مالی که زکات آن پرداخت نشده وارد جامعه شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.