صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / دادستان به گرانی‌ها ورود پیدا کند
دادستان به گرانی‌ها ورود پیدا کند

آیت الله مهدوی:

دادستان به گرانی‌ها ورود پیدا کند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: دشمن به فکر این است که نقاط قوت نظام را از بین ببرد و نقاط ضعف و ناامیدی ایجاد کند، دشمن به فکر ایجاد ناامنی در کشور است پس ما باید امنیت را تقویت کنیم، باید مطالبات خود را از مجاری قانونی پیگیری کنیم و مراقب حیله‌های دشمن باشیم.

امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله سید «ابوالحسن مهدوی» در خطبه‌های سیاسی- عبادی نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: تقوا پیام اصلی و رکن اساسی خطبه‌های نماز جمعه است.

وی افزود: نفس هر جا تقویت شد، فرمان به جلب منفعت و دفع ضرر از خود دارد و کاری ندارد که جلب منفعت حق‌الناس، حلال یا حرام باشد اما اگر انسان دنیا را از راه حلال داشته باشد و رعایت حقوق قانونی و شرعی را کند، مشکلی ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) عنوان کرد: هر دلی که شیفته و حریص به دنیا است، سکونت تقوا در دلش حرام است و این نشان می‌دهد این دو مورد با هم در تضاد است. حب دنیا انسان را از آخرت و از سرای عالی و باقی غافل می‌کند و انسان را به دنیای فانی متوجه می‌کند.

مهدوی تصریح کرد: حب دنیا انسان را از عشق به اهل بیت و علاقه به ظهور آخرین نور ولایت غافل می‌کند، از خداوند می‌خواهم که بین ما و حضرت حجت(عج) آن چنان اتصالی برقرار کند که تنها آن‌ها را دوست داشته باشیم، توصیه تقوا به این علت است که به سرای باقی و بهشت آخرت، توجه داشته باشیم.

وی به رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی، اشاره کرد و گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی در یک ارتباطی که با امام دهم داشت، عقاید خود را خدمت امام عرضه کرد. منظور از ارتباط با امام معصوم این است که انسان از اخلاق، رفتار و شریعت خود اطمینان داشته باشد و مطمئن باشد این موارد مورد تأیید امام معصوم باشد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که ارتباط با علما به معنای دیدار با علما نیست، اضافه کرد: منظور از ارتباط عالم به دیدار عالم رفتن نیست، علما هوس دیدن مسئولان را ندارند و علما هیچ‌گاه فکر دخالت در امور اجرایی مسئولان را هم ندارند، بلکه به مسئولان توصیه می‌کنند همه ابعاد شرعی را رعایت کنید و منظور از ارتباط با علما این است که مطمئن شوید کارهایتان شرعی است.

مهدوی به اختلاط دختر و پسر، رقص و نوازندگی در  کوه صفه در روز شهادت حضرت حمزه(ع) اشاره و اظهار کرد: امضای کدام عالم را برای برگزاری چنین جلساتی دارید؟ آیا انتظار دارید خطیب جمعه از تذکر چنین مسائلی کوتاه بیاید، باید بگویم که این فکر را از سر خود بیرون کنید.

وی افزود: اگر مسئولان حمایت مردم، علما و خانواده شهدا را می‌خواهند به وظایف شرعی خود عمل کنند و اگر به موازین شرعی عمل کنند قطعاً حمایت مردم، علما و خانواده شهدا را خواهند داشت.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: اگر مسئولی بگوید من با رأی مردم آمدم و مردم انتظار تغییر دارند و این تغییر را آلوده کردن شادی مردم با گناه بدانند درست نیست.

مهدوی تصریح کرد: شادی یعنی موفقیت تیم ملی فوتبال ایران که به آن‌ها تبریک می‌گوییم، اما زمانی که به مسؤولان در خصوص آلوده کردن شادی مردم تذکر می‌دهیم سریع می‌گویند که این‌ها با شادی مخالف هستند یا هوس دیدار با مسئولان را دارند.

وی با بیان این‌که بارها برای این افراد پیغام و تذکر فرستادم، به جلسه‌ای با یکی از مسئولان استانداری اشاره کرد و گفت:  خواستار جلوگیری از گناه هستم و اگر جلوگیری نشود در خطبه‌های نماز جمعه به صورت آتش به اختیار این موارد را مطرح خواهم کرد، اما توجهی نکردند و ظاهراً نمی‌خواستند این مشکلات را حل کنند و از همین رو مسائل را با مردم در میان گذاشتم.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این‌که نماز جمعه مظهر وحدت و شرکت همه گروه‌ها و سلایق مختلف است، تصریح کرد: نماز جمعه محل مبارزه با استکبار جهانی و نماد پافشاری روی اصول اسلام است، همه جناح‌ها و گروه‌ها باید احساس آرامش کنند، امام جمعه اصفهان از همه دولت‌ها دفاع کرده‌اند و این وصله‌ها که می‌گویند امام جمعه مدافع فلان دولت است، به امام جمعه نمی‌چسبد.

مهدوی اظهار کرد: مسئولان باید جهادی، جان بر کف و جوان باشند و اگر مسئولان این ۳ ویژگی خالص، خاضع دربرابر قوانین دین و خاشع در برابر مردم را داشته باشند مردم از آن‌ها حمایت خواهند کرد و مردمی و محبوب خواهند بود.

وی ادامه داد: وقتی سخن از آب می‌شود مسئولان به جای این که در برابر مردم قرار بگیرند به مردم در خصوص اقدامات خود گزارش دهند، همه ما در خصوص آب نگران هستیم، ما وظیفه دفاع از مردم را داریم و زمانی که تذکر داده می‌شود مسئولان باید رفتار خود را اصلاح کنند نه این‌که فشار و اختلاف را در جامعه تقویت کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این‌که ما از شادی مردم حمایت و دفاع می‌کنیم، گفت: آن چه را که با آن مقابله می‌کنیم کار گناه و خطاست، کسی که در اصفهان مجوز ده‌ها کنسرت را صادر کرده است از کدام عالم اجازه گرفته است، ما با کنسرت مخالف نیستیم بلکه با موسیقی که تحریک‌کننده و گناه است و اختلاطی که در آن رخ می‌دهد مخالف هستیم اما با شادی مخالف نیستیم چرا که دین با شادی مخالفت نکرده است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اجتماعات صنفی در روزهای گذشته، گفت: بازاریان به حق به نوسانات پولی و  ارزی اعتراض داشتند و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد عده‌ای سودجو، جاسوس و نفوذی که اصلاً بازاری هم نبودند وارد اجتماعات شدند تا بین مردم و مسئولان فاصله بیندازند و اگر بتوانند آشوب‌هایی را هم ایجاد کرده و از آب گل‌آلود سو استفاده‌های خود را داشته باشند.

مهدوی به بازگشت آرامش به کمک پلیس اشاره کرد و ادامه داد: اصل مشکل را هر سه قوه و همه مسؤولان باید با کمک مردم حل کنند، دشمن منظورش از تحریم‌ها همین است که کشور را به فروپاشی بکشانند.

وی به دستور رهبر معظم انقلاب به مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با برخورد جدی با مفساد اقتصادی اشاره کرد و افزود: شنیده‌ام در چین هر ساله چندین هزار نفر مفسد اقتصادی را اعدام می‌کنند و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: عده‌ای سودجو کالاهای گران‌قیمت و اساسی را تا ۱۰ درصد و حتی بیشتر گران می‌کنند و کاسبی هم که اجناس خود را بدون افزایش قیمت می‌فروشد وقتی بخواهد یکی از این کالاهای گران‌قیمت را بخرد نمی تواند. در نتیجه او هم کالای خود را گران می‌کند.

مهدوی با بیان این‌که  برخورد با مسئول مفسد این است که برکنار شود تصریح کرد: وقتی دولت چندین بار اعلام می‌کند ارز دولتی به شرکت‌ها داده است باید بررسی کند که این شرکت‌ها کالا را وارد کرده‌اند یا نه، آیا آن را احتکار کرده‌اند یا نه؟ و آیا آن را با قیمت ارز دولتی به فروش رسانده‌اند یا این‌که با ارز آزاد در بازار فروخته‌اند.

وی گفت: از دادستان اصفهان خواستم به مسائل ورود کند و دادستان از اقدامات خود گزارش دهد چرا که مردم انتظار دارند مسئولان گزارش عملکرد دهند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به نقشه دشمن برای ایجاد فاصله و اختلاف بین همه مردم، گفت: دشمن به فکر ایجاد نوسانات مالی است پس ما باید به فکر تغییر قیمت‌ها باشیم، دشمن به فکر القای ناکارآمدی نظام است پس وظیفه ماست که موفقیت‌های نظام و عزت ایران و ملت ایران را برای مردم بگوییم.

مهدوی خاطرنشان کرد:  دشمن به فکر این است که نقاط قوت نظام را از بین ببرد و نقاط ضعف و ناامیدی ایجاد کند، دشمن به فکر ایجاد ناامنی در کشور است پس ما باید امنیت را تقویت کنیم، باید مطالبات خود را از مجاری قانونی پیگیری کنیم و مراقب حیله‌های دشمن باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.