صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / شبکه توزیع کشور نیازمند نوسازی است
شبکه توزیع کشور نیازمند نوسازی است

شبکه توزیع کشور نیازمند نوسازی است

دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی گفت: نوین سازی شبکه توزیع از مواردی است که به نظر می رسد خانواده اصناف در شرایط فعلی به شدت نیازمند آن است.

سیدجواد احمدی چهارشنبه شب در همایش روز ملی اصناف در مشهد اظهار کرد: از سه میلیون واحد صنفی موجود در کشور، ۲٫۵ میلیون دارای جواز کسب و باقی فاقد آن هستند و اگر روند فعلی ادامه داشته باشد، این بخش پاسخگوی نیاز مردم نخواهد بود.
وی بیان کرد: کسب و کارهای مجازی و استارتاپ ها همزمان با پیشرفت فناوری روز به روز در فضای کسب و کار کشور در حال گسترش هستند و اگر اصناف تعامل مناسبی با این بخش نداشته باشند، عرصه فعالیت برای واحدهای صنفی تنگ خواهد شد.
وی گفت: نوین سازی، به روزرسانی شبکه توزیع و انجام فعالیت های مبتنی بر فناوری و دانش بنیان جزو الزامات و ضروریات خانواده بزرگ اصناف است، برای نوسازی باید نگرش ها تغییر کند و این نگرش به سمت و سویی برود که مطالبات واقعی مشتریان را پاسخ دهد.
دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی بر توجه اصناف و جلوگیری از افتادن در تله جریانات سیاسی خارج از مجموعه صنفی تاکید کرد و گفت: مواجهه درست با رفتارهای اجتماعی و انجام آنچه نیازمند آرامش و پرهیز از التهاب در بازار است، تغییر نگرش و حرکت به سمت فعالیت های تیمی و تلاش برای استفاده از دیدگاه های مخالف، به توسعه و نوین سازی نظام صنفی و توزیع کشور کمک می کند.
احمدی اضافه کرد: صنوف در ایران از سالها قبل دارای ساختارهای محکمی هستند لذا راه برخورد با تنش ها را خوب می دانند و می توانند مسائل و مطالبات خود را در این ساختار پیگیری کنند لذا در شرایط جنگ اقتصادی امروز، لازم است همدلی بیشتری داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: آنچه اخیرا در بازار تهران یا نقاط دیگر کشور اتفاق افتاد، ثابت کرد که اگر موضوعات منطبق بر سیاست های مندرج در ساختارهای تعریف شده کشور از جمله ساختارها و سازمان های صنفی پیگیری نشود و اگر جریاناتی غیر از آنچه نیاز سازمان های صنفی است، در امور بازار و اصناف دخالت کنند، نتایج این روند، مشکلات زیادی را برای کشور به وجود می آورد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: شرایط کشور بسیار حساس است و اصناف در طول تاریخ این کشور نقش تعیین کننده ای در سرنوشت آن داشته و در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی، در خط مقدم مبارزه با دشمن بوده اند.
محمدرحیم نوروزیان اظهار کرد: امروز جای مجادله و دعواهای سیاسی و جناحی و اختلافاتی از این گونه نیست، همه بدخواهان این ملت می خواهند در شرایطی که در کشور رقم می خورد، بر موج اختلافات سوار شوند لذا با درک این شرایط باید اتحاد ملت و دولت بیش از گذشته باشد.
وی بیان کرد: امروز دولت به عنوان منتخب اکثریت ملت وظیفه خود می داند مشکلات اقتصادی را بررسی کرده و به صورت جدی پیگیری کند اما نمی توان از دولت توقع داشت که در مقابله با این همه توطئه و تهدید موفق عمل کند در صورتی که در داخل کشور هیچ پشتوانه ای از سوی گروه های مختلف سیاسی و صنفی نداشته باشد.
وی افزود: تضعیف دولت توسط گروه های مخالف در کشور، به ضرر ملت است لذا دولت دست کمک به سوی همه گروه ها و طیف ها از جمله مخالفان خود دراز می کند تا بتواند با یاری آنها بر مشکلات فائق آید.
۵۱۳۲/۷۴۸۹

همچنین مطالعه کنید:

صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران  گفت: مذاکراتی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.