چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / قم / دولت از ظرفیت اصناف برای حمایت از کالای ایرانی، استفاده کند

رئیس اتاق اصناف قم:

دولت از ظرفیت اصناف برای حمایت از کالای ایرانی، استفاده کند

رئیس اتاق اصناف قم گفت: اصناف بازوان اقتصادی در حمایت از کالای ایرانی و زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت در کشور هستند.

حمایت از کالای ایرانی

به گزارش کسب و کار نیوز، حسن احمدلو ظهر امروز در همایش روز ملی اصناف تاکید کرد: اصناف همواره طلایه‌دار و پیشتاز در صحنه‌های انقلابی بوده‌اند و  امروز نیز حمایت از کالای ایرانی را طبق منویات مقام معظم رهبری سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده‌اند.

وی تصریح کرد: در واقع اصناف بازوان اقتصادی در حمایت از کالای ایرانی و زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت در کشور هستند.

احمدلو بیان کرد: اصناف نقش بسزایی در تولید و توزیع کالای ایرانی دارند و در این مسیر دولت باید از ظرفیت‌های اصناف در جهت حمایت از کالای ایرانی، استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: تولید کالای ایرانی، موجب توسعه ظرفیت‌های اشتغال‌زایی می‌شود همه باید در توسعه ظرفیت‌های تولید داخلی با جدیت با پدیده قاچاق کالا مقابله کنند.

رئیس اتاق اصناف قم اظهار کرد: خرید و فروش کالای قاچاق موجب ثروتمند شدن قاچاقچیان می‌شود و زیربنای اقتصادی کشور را به نابودی می‌کشاند.

وی گفت: در جهت خرید کالای ایرانی باید مشوق‌هایی را در نظر گرفت، ما نیز اصنافی که مبادرت به تولید و عرضه کالای ایرانی نمایند را از نظر پرداخت حق عضویت و عوارض شهرداری و مالیات حمایت می‌کنیم.

احمدلو افزود: در مجموع ۱۵ درصد از بودجه کل اصناف به آموزش تعلق دارد که با توجه به اهمیت فرهنگ سازی و آموزش باید در این مسیر گام‌های جدی برداریم.

وی بیان کرد: قیمت مناسب و مصرف انرژی پایین در کالاهای ایرانی و هم‌چنین توسعه اشتغال از مزایای حمایت از تولیدات در کشور است.

رئیس اتاق اصناف قم در ادامه صرفه جوئی در مصرف آب را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: صرفه‌جوئی یک وظیفه شرعی و ملی است؛ اصناف در حدود ۴۰ هزار واحد تولیدی و صنفی و ۶۰ اتحادیه و خانواده آنها شامل یک چهارم جمعیت قم هستند که اگر هر یک به مقوله صرفه‌جوئی توجه داشته باشند می‌توانیم گام‌های بلندی در بهره‌وری برداریم.

احمدلو یادآور شد: آب قم با هزینه‌های بالا و دشواری‌های زیاد از سد دز و کوچری تامین می‌شود و باید نسبت به مصرف صحیح آن وارد عمل شد.

وی در ادامه گفت: یکی از نیازهای مهم انتقال ساختمان فعلی با توجه به محدودیت‌ها و کمبود امکانات است، در حال حاضر ۴۰ اتحادیه در ساختمان فعلی مستقر هستند.

رئیس اتاق اصناف قم اظهار کرد: در این ساختمان ۴۰ اتحادیه مستقر است امیدواریم با اعطای زمین ۳ هکتاری و ساخت ساختمانی منسجم بتوانیم خدمات خود را توسعه دهیم.

وی در مورد دیگر خدمات اصناف عنوان کرد: همراهی اصناف قم در حادثه زلزله کرمانشاه و ارائه خدمت به مردم سرپل ذهاب یکی از اقدامات با ارزش بود که در این خصوص بالغ بر ۱۰ کامیون و ۴۰ کانکس به شهرک معصومیه در پل سر ذهاب اعزام شد.

احمدلو گفت: هم‌چنین اصناف قم هزینه خرید یک دستگاه دیالیز را برای ارائه خدمات درمانی و پزشکی تامین کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.