صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / بررسی قوانین جرم سیاسی و انتخابات در دستور کار خانه احزاب است
بررسی قوانین جرم سیاسی و انتخابات در دستور کار خانه احزاب است

رئیس خانه احزاب:

بررسی قوانین جرم سیاسی و انتخابات در دستور کار خانه احزاب است

رئیس خانه احزاب با اشاره به معضلات موجود در کشور اظهار کرد: همه مشکلات و معضلات موجود در کشور ناشی از عدم برقراری گفت‌وگوی مستقیم و متقابل میان دولت و ملت است.

حسین کمالی

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین کمالی رئیس خانه احزاب ایران صبح پنج‌شنبه در همایش ملی احزاب ایران با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و اشاره به حادثه خونین ۷ تیر اظهار کرد:‌ شاید بزرگترین موفقیتی که دشمنان انقلاب به دست آوردند، این بود که با انجام حادثه تروریستی ۷ تیر میان مردم و مسئولان ما فاصله ایجاد شد و پس از این حادثه مسئولان نظام به ساختمان‌های حفاظت شده رفتند و در خودروهای ضدگلوله جا گرفتند و مردم دیگر نتوانستند به راحتی با مسئولان خود گفت‌وگو کنند.

وی با بیان اینکه بعد از حادثه ۷ تیر مردم و مسئولان به دو طایفه متفاوت تبدیل شدند، ادامه داد: امروز به جایی رسیده‌ایم که مردم برای صحبت با مسئولان تنها می‌توانند به آن‌ها پیامک بزنند و مسئولان نیز در تریبون‌های یک جانبه صحبت‌های خود را مطرح می‌کنند و می‌روند.

دبیر کل حزب اسلامی کار خاطر نشان کرد: متأسفانه امروز گفت‌وگویی که در سایه آن دولت به معنای قوای سه گانه و ملت با یکدیگر حرف بزنند وجود ندارد. این در حالی است که خطر تا پشت دروازه‌های کشور آمده و وحدت سرزمینی و منافع ملی‌مان مورد تهدید قرار گرفته است. در این شرایط باید کنار هم باشیم و از سرزمین و کشور خود و نه از شخصی خاص دفاع کنیم. امروز وظیفه ما آن است نظام را که امانتی در دست ماست به سلامت به نسل بعدی بسپاریم.

کمالی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، معضلات اجتماعی و همچنین وضع زندان‌ها گفت: همه معضلاتی که امروز جامعه با آن مواجه است ناشی از عدم برقراری گفت‌وگوی مستقیم و متقابل میان دولت و ملت است.ما باید با یکدیگر صریح و مستقیم صحبت کنیم و همدیگر را صاحب عقل بدانیم.

وی با اشاره به وضعیت احزاب در کشورهای دیگر گفت: در اکثر کشورهای دنیا احزاب از پایه‌های دموکراسی و به عنوان رابط میان مردم و حکومت محسوب می‌شوند اما در کشور ما فعالیت احزاب به این سمت نیامده است و معمولا افراد مستقر در قدرت، احزاب را خطری برای کشور تلقی می‌کنند. اگر هم در کشورمان نگاهی به احزاب وجود داشته باشد این نگاه ابزاری و موقتی است و در همه دولت‌ها این کم لطفی و کم توجهی نسبت به احزاب وجود داشته است.

رئیس دوره‌ای خانه احزاب همچنین با اشاره به موضوعات در دستور کار خانه احزاب خاطر نشان کرد: در حال حاضر خانه احزاب با همکاری وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی در حال بازنگری در قانون احزاب است و امیدواریم بتوانیم قانون پر اشکال فعلی را کنار زده و قانون خوبی ارائه دهیم. در گام بعدی نیز به دنبال آن هستیم تا موضوعاتی از جمله قانون جرم سیاسی و قانون انتخابات را در دستور کار خانه احزاب قرار دهیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.