صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / اقدام عجیب ایرلاین‌های آفریقای جنوبی در اجاره خلبانان
اقدام عجیب ایرلاین‌های آفریقای جنوبی در اجاره خلبانان

اقدام عجیب ایرلاین‌های آفریقای جنوبی در اجاره خلبانان

خطوط هوایی آفریقای جنوبی اعلام کرد به دلیل مشکلات مالی و اینکه نمی خواهد نیروهای خود را تعدیل کند، خلبانان خود را به ایرلاین های دیگر قرض می دهد.

خلبان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، وویانی جارانا – رئیس خطوط هواپیمائی آفریقای جنوبی – گفته است برنامه ای جاه طلبانه برای بهبود وضعیت اقتصادی این شرکت که چندین سال است با مشکلات مالی دست به گریبان است دارد. یکی از پیشنهادات وی در اختیار قرار دادن خلبانان و مهمانداران این شرکت به ایرلاین های دیگر است، چرا که آمارها نشان می دهد خطوط هوایی جهان با کمبود نیرو مواجهند. این شرکت در یک دهه اخیر همواره زیان ده بوده است و در حال حاضر ۶۸۰ میلیون دلار بدهی دارد.

سخنگوی این ایرلاین گفته است در خصوص نجات این ایرلاین نگرانیم.

وی افزود: هدف رئیس جدید از این اقدام، محافظت از کارکنان است تا آن ها زمانی که شرکت به وضعیت مطلوبی رسید بتوانند به سر کار خود برگردند.

در حال حاضر کمبود خلبان در برخی ایرلاین ها به مساله ای جدی تبدیل شده است؛ به گونه ای که برای نمونه سن بازنشستگی خلبانان شرکت هواپیمایی ژاپن به ۶۷ سال افزایش یافته است و برخی از ایرلاین های چینی برای مجاب کردن خلبانان به پرواز بیشتر سالانه تا نیم میلیون دلارحقوق به آن ها پرداخت می کنند.

از خطوط هواپیمایی ژاپن، امارات، ترکیش ایرلاینز، سنگاپور، کاتای پاسفیک و قطر ایرویز به عنوان مقاصد احتمالی این خلبانان نام برده می شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.