صفحه اصلی / سرخط خبرها / یک میلیون نفر در ۱۶شهر سیستان و بلوچستان با کم آبی روبرو هستند
یک میلیون نفر در ۱۶شهر سیستان و بلوچستان با کم آبی روبرو هستند

معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی استان:

یک میلیون نفر در ۱۶شهر سیستان و بلوچستان با کم آبی روبرو هستند

‌معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه انشعابات غیر مجاز یکی از دلایل افت فشار آب در منطقه محسوب می شود گفت: یک میلیون نفر در 16شهر سیستان و بلوچستان با کم آبی روبرو هستند.

کم‌آبی

‌به گزارش کسب و کار نیوز-‌نصرالله چاری در جلسه شورای اسلامی استان افزود: هم اینک ۶۱۳حلقه چاه تامین آب آشامیدنی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که تنها آبدهی ۱۴۴حلقه نرمال و میزان آبدهی ۱۷۸حلقه چاه ۵۰ درصد کاهش یافته، در حالی که ۵۰ درصد این چاه‌ها نیز خشک شده‌ و ۹۶ حلقه چاه نیز در حال خشک شدن است .

چاری با اشاره به تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی افزود:‌ ۳۰ میلیارد تومان از این مبلغ در حوضه آب و فاضلاب روستایی به منظور تجهیز چاهها، آبرسانی سیار و کف شکنی چاه‌های موجود هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از این چاه‌ها روزانه ۲۵تا ۲۶متر مکعب آب برداشت می‌شود، بیان کرد: همچنین پیشنهاد شده تا به مزارع کشاورزی و باغ‌ها که به دلیل کمبود آب دچار مشکل شدند، اجازه حفر چاه داده شود‌.

وی تصریح کرد: هم اینک هزار لیتر آب در ثانیه در منطقه سیستان توزیع می‌شود، در حالی که تقاضای مردم این رقم را به  2400 لیتر می‌رساند‌.

وی ادامه داد: شهرستان دلگان و زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان از بیشترین منابع آبی برخوردار هستند و مشکلی از حیث برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی ندارند‌.

معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸میلیون متر مکعب در سال از چاه نیمه در منطقه سیستان توزیع می شود و ۲۶ میلیون متر مکعب نیز به شهر زاهدان انتقال می‌یابد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.