صفحه اصلی / استان ها / مازندران / همایش بین‌المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر برگزار می‌شود
همایش بین‌المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر برگزار می‌شود

همایش بین‌المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر برگزار می‌شود

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از برگزاری همایش بین‌المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر در 20 و 21 تیرماه جاری در بندر امیرآباد بهشهر خبر داد.

توسعه صادرات از راه دریای خزر

به گزارش کسب و کار نیوز ، سیاوش رضوانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همایش توسعه صادرات دریایی به کشورهای حاشیه دریای خزر همایشی کاملا تخصصی و کاربردی است که با حضور اندیشمندان، دولتمردان اقتصادی، کارشناسان، فعالان اقتصادی، مسئولان کشور و دست‌اندرکاران بخش خصوصی فعال در زمینه لجستیک کالا و صاحبان کالای صادراتی در روزهای ۲۰ و ۲۱ تیرماه جاری در بندر امیرآباد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش بررسی چالش‌ها و فرصت‌های توسعه صادرات دریایی به کشورهای حوزه CIS است، عنوان کرد: نقش بنادر و کیفیت خدمات در ارتقاء صادرات، مزیت قوانین و تسهیلات منطقه ویژ اقتصادی در افزایش صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر، نقش شرکت‌های چند وجهی Door-to-Door در صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر، ارائه نمونه‌های موفق در زمینه صادرات کالا به کشورهای حوزه CIS ، فرصت‌های ناشی از شرایط موجود سیاسی بین روسیه و کشورهای غربی و نقش سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی برای صادرات مجدد محورهای اصلی این همایش دو روزه است که مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد خاطرنشان کرد: همایش در روز نخست به صورت علمی و با ارائه سخنرانی‌ها، راهکارها و نشست‌های تخصصی برگزار می شود و در روز دوم بازدید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد برای توسعه صادرات دریایی برای فعالان اقتصادی و حاضران در همایش برنامه‌ریزی شده است.

رضوانی گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد یک سکوی پرتاب مناسب برای رسیدن به بازارهای مهم منطقه‌ای و یک میدان اثرگذار و با اهمیت برای جذب سرمایه‌های اقتصادی کشورهای همسایه و به ویژه کشورهای حوزه CIS است. باید از این سکوی پرتاب با برنامه‌ریزی‌های هدفمند و آینده‌نگرانه بهره‌برداری کرد. در واقع همایش توسعه صادرات دریایی به کشورهای حاشیه دریای خزر پاسخی به همین نیاز است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کرونا

تست کرونا ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا مثبت در بابل اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از اول اسفند ماه تاکنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.