صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نخست وزیر سابق پاکستان از شرکت در انتخابات منع شد

نخست وزیر سابق پاکستان از شرکت در انتخابات منع شد

یک دادگاه انتخاباتی پاکستان نخست وزیر در حال کناره‌گیری این کشور را از شرکت در انتخابات از حوزه انتخابیه اصلی او منع کرد. این تازه‌ترین ضربه به حزب نواز شریف، رهبر عزل شده پاکستان است.

خاقان عباسی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، ممنوعیت شگفت‌آور شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر در حال کناره‌گیری پاکستان تنها روی حوزه انتخابیه مری اعمال می‌شود و شامل کرسی جداگانه اسلام آباد که او در آنجا هم برای انتخابات ۲۵ ژوئیه شرکت کرده است، ‌نمی‌شود. با این حال با توجه به اینکه چهار هفته تا انتخابات زمان باقی مانده احتمال دارد با چالش‌های جدیدی مواجه شود.

حکم این دادگاه پس از بازداشت عضو دیگری از حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز از سوی یک نهاد ضد فساد انجام شد. این مقام که عضو حزب نواز شریف است برای رقابت کسب یک کرسی معرفی شده بود.

در مورد پرونده عباسی یک دادگاه کمیسیون انتخابات حکم داد او میزان دقیق دارایی‌های خودش را در برگه‌های نامزدی اعلام نکرده است. عباسی این اتهامات را رد می‌کند و تصمیم دادگاه را غیرقانونی می‌داند. او گفت: علیه این ممنوعیت درخواست استیناف می‌دهد.

او به یک شبکه تلویزیونی محلی گفت: میزان دقیق دارایی‌هایم را به قیمتی که پدرم در ۱۹۷۴ خریداری کرده بود، اعلام کردم. این انتخابات برای پارلمان است و آنها جوک می‌گویند.

شاهد خاقان عباسی سال گذشته پس از آنکه دادگاه عالی نواز شریف را از سمت نخست وزیری رد صلاحیت کرد به عنوان رئیس جدید دولت پاکستان روی کار آمد. نواز شریف پیشتر دو دوره نخست وزیر بوده و هر دو بار پیش از پایان کارش برکنار شده است. نواز شریف از زمان عزلش تاکید دارد که تشکیلات ارتش پاکستان با کمک اعضای ارشد سیستم قضایی از یکسری تصمیماتی حمایت کردند که او را برای همیشه از ورود به عرصه سیاسی منع می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.