صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / توطئۀ امروز آمریکا، جنگ اقتصادی است/باید از نیروهای جوان و کاربلد بهره برد

اسدالله قره‌خانی:

توطئۀ امروز آمریکا، جنگ اقتصادی است/باید از نیروهای جوان و کاربلد بهره برد

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: امروز جنگ، جنگ اقتصادی است و برای مقابله با آن باید از نیروهای جوان و کاربلد استفاده کرد. عقل و منطق حکم می‌کند با اتحاد و به صورت یک ید واحد در مقابل آمریکا ایستادگی کنیم.

اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور اظهار کرد: در رابطه با اینکه رئیس‌جمهور به شرایط کنونی اشاره کردند و گفتند که سه راه پیش رو داریم و گفتند که راه اول تسلیم شدن در برابر آمریکا است، همانطور که خود ایشان اشاره کردند هیچ فرد انقلابی و وطن‌دوستی این گزینه را نمی‌پذیرد و هیچ‌گاه ملت ایران عزت و استقلال خود را نخواهند فروخت. در رابطه با گزینه بعدی که ایشان گفتند در برابر آمریکا می‌ایستیم و در داخل با اختلافات دست و پنجه نرم می‌کنیم، باید گفت که قطع به یقین ما با اختلاف در داخل یک علامت مثبت به آمریکا نشان می‌دهیم و آمریکا نیز خود به دنبال این است تا در داخل اختلاف ایجاد کند و با تفرقه‌افکنی میان گروه‌های سیاسی و مردم و مسئولان و قومیت‌های مختلف به اهداف خود برسد. ما نمی‌توانیم همراه با اختلاف استقلال و ایستادگی خود را حفظ کنیم.

وی در ادامه گفت: عقل و منطق و انقلابی بودن حکم می‌کند برای صیانت از دستاوردهای انقلاب برای مقابله با آمریکا همه به عنوان یک ید واحد ایستادگی کنند و اگر تلخی‌ای نیز وجود دارد همگی به جان آن را بخرند و صرفاً برای یک طبقه نباشد. در راه مبارزه این تلخی به شیرینی تبدیل می‌شود که همه اقشار باید از این شیرینی بهره‌مند شوند. از نظر من همگی باید با همدلی و وحدت در برابر توطئه آمریکا که جنگ اقتصادی است، بایستیم و بار دیگر کشور را سرافراز کنیم.

قره‌خانی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور گفتند امروز باید از کارشناسان و مشاوران جدید استفاده کرد، گفت: امروز جنگ، جنگ اقتصادی است و اقتصاد خود یک علم است و حتما فرمول‌های خاص خود را دارد. ما باید از افراد خودباور و دارای سبک اقتصادی موفق استفاده کنیم. افرادی که تئوری‌ها و نظریه‌های خود را با مردم در میان بگذارند و نتایج کار را به مردم بازگو کنند. صرفا نباید این افراد دارای تجربه ۴۰ ساله باشد بلکه باید از افراد جوان‌تر و پرانرژی اما کاربلد استفاده کرد.

وی با اشاره به صحبت رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه صرفه‌جویی باید از دولت آغاز شود، اظهار کرد: صرفه‌جویی یک مفهوم بسیار گسترده‌ای دارد. یکی از موارد ملموس آن سفرهای خارجی است اما در مقایسه با سایر بخش‌ها کمرنگ‌تر است. به عنوان مثال تصمیمی که یک مدیر می‌گیرد و تاثیری که در روی صرفه‌جویی یا افزایش کارآمدی دارد می‌تواند بسیار بر صرفه‌جویی موثرتر باشد. این امر تنها در بین مدیران ارشد نباید وجود داشته باشد بلکه از پایین‌ترین سمت در یک اداره تا بالاترین سمت همه می‌توانند موثر باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: البته هیچ‌کس انتطار ندارد یک مدیر در یک اتاق گرم بنشیند تا صرفه‌جویی کند بلکه باید در فضایی آرام قرار بگیرد و با تصمیات صحیح کار آمدی را افزایش داده و موجب صرفه‌جویی شود.

قره‌خانی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور که گفته بود وزیر صنعت باید به مردم اعلام کند که چه اقلامی در بازار به وفور وجود دارد و رئیس بانک مرکزی نیز باید اقلامی را که با ارز ۴۲۰۰ تومان خریداری شده را به اطلاع مردم برساند، گفت: قبل از اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی باید سیستم نظارتی قوی ایجاد می‌شد و ساختارها مناسب فراهم می‌گشت. نه اینکه ارز تخصیص یابد و سپس حواله‌ها از بازار آزاد و دلار هشت هزار تومانی سردر بیاورد. این امر یکی از انتقادهای وارد به بانک مرکزی، وزارت صنایع و وزارت اقتصاد است.

وی در پایان گفت: امیدوارم هرچه سریع‌تر وضعیت را سامان دهند و منتظر این نباشند که سازمان تعزیرات و قوه قضاییه ورود پیدا کند؛ چراکه این امر قابل قبول نیست. ساز و کارها باید طوری تنطیم می‌شد تا فرد وسوسه نشود و ارز را به جای دیگری ببرد و بازار سیاه ایجاد کند. این مسأله باید هرچه زودتر مرتفع شود تا از خسارت بیشتر جلوگیری شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.