صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / تجهیز روستاهای فاقد آب سیستان و بلوچستان به شبکه لوله کشی؛ نیازمند ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار
تجهیز روستاهای فاقد آب سیستان و بلوچستان به شبکه لوله کشی؛ نیازمند ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار

تجهیز روستاهای فاقد آب سیستان و بلوچستان به شبکه لوله کشی؛ نیازمند ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار

رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک سه هزار و 24روستای فاقد شبکه آبرسانی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که برای تجهیز این روستاها به شبکه لوله کشی آب هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

آبرسانی

‌به گزارش کسب و کار نیوز- عبدالعزیر بلوچ زهی در ‌شانزدهمین اجلاس این شورا افزود: ۱۷ طرح آبرسانی برای مناطقی از سیستان و بلوچستان که با مشکل کم آبی روبرو هستند، تصویب شده است.

وی بیان کرد: روستاهای فاقد شبکه توزیع آب برای آبرسانی سیار با تانکر باید تقاضا کنند تا مجوز اجاره تانکر به آنان داده شود.

بلوچ زهی گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای حل مشکلات کم آبی این استان اختصاص یافته است‌.

وی اظهار کرد: در صورت تخصیص این مبلغ مشکلات کم آبی در این استان مرتفع خواهد شد‌.

وی با‌ اشاره به‌ توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان افزود: مسئولان نیز برای تحقق مطالبات مردم و مهار کم‌آبی در این استان که به شرایط سختی رسیده است، تلاش کنند‌.

رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مدیریت سواحل و پیشگیری از ورود آلودگی‌ها به دریا، نظارت بر عملکرد واحدهای صنعتی در سواحل و کنترل آلایندگی آنها، توسعه آزمایشگاه‌های معتمد برای پایش و سنجش میزان آلودگی‌های دریایی، پایش و شستشوی شبکه توزیع آب در شهرها و روستاها می‌تواند منابع و ذخیره‌ آب را افزایش دهد و راهکاری برای اصلاح الگوی مصرف آب در سیستان و بلوچستان باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.