صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / بیش از ۷ درصد از تلفات مربوط به غرق شدگی است
بیش از ۷ درصد از تلفات مربوط به غرق شدگی است

معاون اورژانس کشور:

بیش از ۷ درصد از تلفات مربوط به غرق شدگی است

معاون اورژانس کشور با بیان اینکه بیش از ۷ درصد از تلفات حوادث مربوط به غرق شدگی است، اظهار کرد: بیشترین آمار غرق شدگی مربوط به مردان و در سنین پایین است و زنان به دلیل محتاط بودن درصد کمتری از این آمار را به خود نسبت داده‌اند.

غرق شدگی

به گزارش کسب و کار نیوز حسن نوری ساری امروز در دومین همایش ملی پیشگیری از حوادث غرق شدگی گیلان که دهکده ساحلی انزلی برگزار شد، با اشاره به اینکه ۳۷۳ نقطه خطرآفرین دریاها در استان‌های شمالی کشور شناسایی شده‌اند، اظهارکرد: ۶۰ هزار کیلومتر از سواحل شمالی برای استفاده ایمن از دریا بسترسازی شده است و با توجه به اینکه بیشترین میزان غرق شدگی در خارج از طرح‌های سالم‌سازی دریا رخ می دهد،باید شرایط مناسب برای جذب گردشگران و مسافران در جهت استفاده از این طرح‌ها فراهم شود.

وی افزود: پایگاه‌های امداد و نجات ساحلی در گیلان افزایش یافته و تمرکز نیروهای این پایگاه ها متمرکز بر ارائه خدمات در طرح های سالم سازی دریاست این در حالیست که آمار بالای غرق شدگی خارج از طرح‌های دریا رخ می‌دهد.

نوری ساری با تاکید بر اینکه در شمال کشور نیروهای اورژانس به سواحل دسترسی بیشتری دارند، گفت: میزان غرق شدگی در سواحل جنوب کشور به دلیل عدم دسترسی نیروهای اورژانس به سواحل نسبت به سواحل شمالی بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: در شمال کشور مردم در زمان‌های خاص و خصوصا تعطیلات تابستانی از دریا استفاده می کنند اما در سواحل جنوب،پراکندگی زمانی مشخصی وجود ندارد و این وضعیت باعث افزایش این آمار است.

معاون عملیات سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: آموزش‌های جمعیت‌های عمومی از اهمیت بالایی برخوردار است و غرق شدگی از آسیب‌های قابل پیشگیری و درمان است.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.