صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / اعطاء احکام بازنشستگی پیش از موعد روستاییان گلستان
اعطاء احکام بازنشستگی پیش از موعد روستاییان گلستان

با حضور وزیر کار انجام شد

اعطاء احکام بازنشستگی پیش از موعد روستاییان گلستان

در مراسمی نمادین با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار گلستان، احکام بازنشستگی پیش از موعد ۲۳۵ نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اعطاء شد.

بازنشسته -بازنشستگان

به گزارش کسب و کار نیوز، در حال حاضر در استان گلستان، ۳۳۶ نفر مشمول دریافت مستمری بازنشستگی پیش از موعد از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که تا امروز احکام ۲۳۵ نفر صادر و مستمری آنها برقرار شد.

بر اساس این گزارش، طبق قانون، بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که سن آنها به ۷۰ سال رسیده و ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند می توانند پیش از موعد بازنشسته شده و مستمری ماهانه دریافت کنند.

۴۵ هزار نفر، بیمه شده صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان گلستان هستند که از این تعداد، ۹۴۴ نفر مستمری فوت، ۱۱۱ نفر مستمری از کار افتادگی دریافت می کنند و ۳۳۶ نفر نیز به بازنشستگی پیش از موعد رسیده اند.

همه روستاییان و عشایر، کشاورزان غیر ساکن در روستا، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر بیست هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری در روستاها و شهر های زیر بیست هزار نفر و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی می توانند با مراجعه به نزدیک ترین دفاتر کارگزاری بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر محل سکونت خود، نسبت به بیمه خود و اعضای خانواده مشمول و همچنین کسب اطلاعات بیشتر، اقدام کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.