صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ماتیس: سطح نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره حفظ می‌شود

ماتیس: سطح نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره حفظ می‌شود

وزیر دفاع آمریکا امروز (پنجشنبه) کره‌ جنوبی را از تعهد آهنین و راسخ کشورش به حفظ امنیت سئول مطمئن ساخت که از جمله شامل حفظ بدون تغییر نیروهای آمریکایی در آنجا می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر کوتاهش به سئول از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای توقف مانورهای نظامی با کره‌ جنوبی دفاع کرده و گفت، این مساله فرصت مذاکره را برای دیپلمات‌ها افزایش می‌دهد. با این حال ماتیس افزود: نیروهای آمریکایی و کره‌ جنوبی همچنان متحد، هوشیار و آماده باقی خواهند ماند.

منتقدان تصمیم ترامپ درباره مانورهای نظامی مشترک می‌گویند این یک امتیاز اساسی به کره شمالی است و چنانچه گفت‌وگوهای طولانی شود که بعید نیست، این مساله خطر فرسایش آمادگی نیروهای آمریکایی و کره‌ جنوبی مواجه می‌شود. کره شمالی همواره خواستار تعلیق این رزمایش‌ها بوده است.

ترامپ همچنین از سوی تحلیلگران امنیت ملی بابت توافق ۱۲ ژوئن با کره شمالی که جزئیات اندکی از آن در دست است، مورد انتقاد قرار گرفته است. طبق توافق سنگاپور هنوز مشخص نیست که پیونگ یانگ چگونه قرار است تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک خود را امحا کند.

ماتیس پیش از آغاز مذاکرات در وزارت دفاع کره‌ جنوبی گفت: تعهد آمریکا به جمهوری کره راسخ و آهنین است و آمریکا به استفاده از انواع قابلیت‌های دیپلماتیک و نظامی برای اجرای این تعهدش ادامه خواهد داد و این شامل حفظ سطح کنونی نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره می‌شود. ایالات متحده آمریکا حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیرو در کره‌ جنوبی دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.