چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / شهرداری ساوه تیم لیگ برتری اش را واگذار می کند
شهرداری ساوه تیم لیگ برتری اش را واگذار می کند

شهرداری ساوه تیم لیگ برتری اش را واگذار می کند

در پی عدم ثبت نام تیم فوتسال شهرداری ساوه در لیگ برتر، سازمان لیگ فوتسال این تیم را از گردونه رقابت‌ها در فصل جدید کنار گذاشت و مسابقات فصل جدید لیگ برتر فوتسال کشور با 13 تیم برگزار خواهد شد.

فوتسال

در همین رابطه شهردار ساوه با تشریح علت عدم ثبت نام تیم فوتسال شهرداری ساوه در لیگ برتر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، گفت: براساس اعلام سازمان بازرسی کل کشور تیم‌داری شهرداری ساوه مغایر با قوانین است.

سیدمهدی حسینی اظهار کرد: با توجه به ایرادات قانونی که از سوی سازمان بازرسی کل کشور در خصوص تیم‌داری شهرداری‌های سراسر کشور بعمل آمده بود شهرداری ساوه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این امکان وجود ندارد که شهرداری‌ها اقدام به  تیم‌داری حرفه‌ای کنند.

وی تصریح کرد: با وجود پیگیری‌هایی که توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری ساوه برای حضور تیم فوتسال شهرداری ساوه در لیگ برتر صورت گرفت اما تیم‌داری مجموعه مدیریت شهری مغایر با قوانین شناخته شده و بنا بر اعلام سازمان بازرسی تخلف قانونی محسوب می‌شود.

شهردار ساوه ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری ساوه نهایت سعی و تلاش خود را برای حفظ تیم فوتسال در لیگ برتر بعمل آورد و با وجود اخذ مجوز از شورا و تائید هیئت تطبیق فرمانداری اما سازمان بازرسی با اعلام نامه‌ای خواستار جلوگیری از فعالیت شهرداری در تیم داری حرفه‌ای شد و در صورت تمرّد از دستور این سازمان پیگرد قانونی بعمل خواهد آمد.

وی عنوان کرد: در جریان دیدار با مسئولان سازمان بازرسی کل کشور واگذاری تیم به مجموعه‌های دیگر به عنوان راهکار حفظ تیم فوتسال شهرداری مطرح شد و پیشنهاد شد پس از واگذاری شهرداری نیز به عنوان یک مجموعه حمایتی در حوزه مالی از تیم حمایت کند.

حسینی تصریح کرد: در مدت زمان اعلام شده برای تحویل مدارک به سازمان لیگ، پیشنهاد مطرح شده از سوی سازمان بازرسی برای واگذاری تیم به مجموعه دیگری با دعوت از هیئت فوتبال و مجموعه‌های فعال در ورزش فوتسال مورد بررسی قرار گرفت اما به دلیل هزینه بالای تیم متاسفانه تا این لحظه هیچ متقاضی دارای صلاحیت لازم اعلام آمادگی نکرد.

وی گفت: بخش خصوصی که متقاضی در اختیار گرفتن تیم فوتسال شهرداری ساوه است می گوید در صورتی در این راستا اقدام می کند که تمام هزینه‌های تیم را شهرداری بپردازد در حالیکه بنا بر قانون طبق ماده ۱۶ سقف حمایت مالی این چنینی برای شهرداری تا مبلغ سه میلیارد ریال در سال است در حالیکه هزینه تیم‌داری سالانه ۱۰ میلیارد ریال است و شهرداری طبق قانون قادر به تامین تمامی هزینه‌های تیم نیست.

شهردار ساوه در عین حال اعلام کرد که شهرداری آمادگی دارد در فرجه قانونی باقیمانده – حداکثر ظرف مدت یک هفته – برای واگذاری تیم به مجموعه دارای صلاحیت لازم اقدام کند و با تاکید مجدد بر غیرقانونی بودن تیم داری حرفه‌ای شهرداری تصریح کرد: بنا بر اعلام مراجع قانونی صرفا در صورت واگذاری به سایر بخش‌ها امکان استمرار فعالیت این تیم وجود خواهد داشت.

وی تاکید کرد: چنین وضعیتی برای تیم والبیال شهرداری اراک نیز اتفاق افتاد و با وجود اینکه این تیم لیگ برتری، نایب قهرمان مسابقات بود و حتی تیم بسکتبال این باشگاه نیز قهرمان مسابقات بود اما با ایرادی که سازمان بازرسی به تیم‌داری شهرداری اراک وارد دانست این دو تیم منحل شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.