صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / ایران و ازبکستان در زمینه انرژی و صنایع نوین همکاری می کنند
ایران و ازبکستان در زمینه انرژی و صنایع نوین همکاری می کنند

ایران و ازبکستان در زمینه انرژی و صنایع نوین همکاری می کنند

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و وزیر تجارت خارجی و نماینده ویژه رئیس جمهوری ازبکستان دو طرف بر گسترش همکاری های دو کشور در حوزه صنایع نوین، صنایع غذایی، دارویی و انرژی تاکید کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز از ایدرو، «منصور معظمی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این دیدار که در تهران انجام شد، با اشاره به توافقنامه بین دو کشور و سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری ایران به ازبکستان، نهایی شدن پروژه های صنعتی مدنظر این کشور برای اجرا از سوی ایران را خواستار شد.
برپایه این گزارش، «جمشید حادجایف» وزیر تجارت خارجی ازبکستان نیز در این دیدار تمرکز همکاری های کشورش با ایران را در حوزه صنعت و به طور خاص بهره گیری از توانمندی و تخصص شرکت های ایرانی در حوزه صنایع غذایی و ماشین آلات، صنایع دارویی، صنایع نوین و حوزه های انرژی برشمرد.
سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مسئولیت هماهنگ کننده همکاری های صنعتی دو کشور را برعهده دارد.
در این دیدار همچنین معاون صنایع پیشرفته و پروژه های انرژی های کلان، مدیران امور بین الملل و ارتباطات و نمایندگان وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت حضور داشتند.
به گزارش کسب و کار نیوز و برپایه آمار سازمان توسعه تجارت ایران سال گذشته حجم مبادلات تجاری میان ایران و ازبکستان ۲۲۷ میلیون دلار اعلام و تراز تجاری ایران در این سال مثبت ۴۷ میلیون دلار بود.
محصولات پتروشیمی، پسته، چای، انواع کف پوش و سنگ روی از جمله کالاهای صادراتی ایران به ازبکستان است.
اقتصام*۳۰۶۵*۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.