صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / چگونه پیامک های تبلیغاتی را مدیریت کنیم
چگونه پیامک های تبلیغاتی را مدیریت کنیم

چگونه پیامک های تبلیغاتی را مدیریت کنیم

سامانه مدیریت دریافت خدمات ارزش افزوده و پیامک های انبوه در اپراتورهای تلفن همراه کشور راه اندازی شد و بتوان با مراجعه به نرم افزارهای مدیریت حساب، از امکانات آن بهره برد.

به گزارش کسب و کار نیوز، بسیاری از مشترکان تلفن همراه از دریافت گاه و بیگاه پیامک های تبلیغاتی شکایت دارند.
البته بیست و چهارم مهرماه پارسال سامانه پیامکی ۱۹۵ فعال شد تا پیامک‌های تبلیغاتی ارسال شده به مشترکان تلفن‌ همراه شناسایی و سرشماره های مربوط به آن قطع شود.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران سوم دی ماه همان سال اعلام کرد تا پیش از این باید پنج شکایت از یک شماره درباره ارسال پیامک مزاحم ثبت می شد که این میزان اکنون به ۲ شکایت کاهش یافته است.
«حسین فلاح جوشقانی» افزود: اگر ۲ شکایت درباره مزاحم بودن پیامکی در سامانه ۱۹۵ به ثبت برسد، رسیدگی به این شکایت ها در دستور کار قرار می گیرد.
در همین پیوند، امروز (سه شنبه) معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ایجاد سامانه مدیریت دریافت خدمات ارزش افزوده و پیامک های انبوه در اپراتورهای تلفن همراه کشور خبر داد.
به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «مجید حقی» گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره مقررات حاکم بر ارایه خدمات محتوایی پیامکی، ارسال هرگونه خدمات پیامکی انبوه اطلاع‌رسانی، تبلیغاتی و ارزش افزوده، بدون دریافت اجازه قبلی از مشترک ممنوع است.
حقی ادامه داد: بر همین اساس اپراتورهای تلفن همراه موظف شدند با همکاری رگولاتوری سامانه‌ای را راه‌اندازی کنند تا مشترک بتواند دریافت پیامک های انبوه خود را مدیریت کند.

** شیوه مدیریت دریافت پیامک های انبوه
مشترکان هر سه اپراتور تلفن همراه می‌توانند با استفاده از نرم افزارهای مدیریت حساب خود و با ورود به بخش «مدیریت خدمات ارزش افزوده و پیامک های تبلیغاتی» از امکانات سامانه مدیریت پیامک های ارزش افزوده و تبلیغاتی استفاده کنند.
دریافت اطلاعات راهنما برای آشنایی مشترکان با انواع پیامک ها، مشاهده وضع فعلی عضویت در سرویس های پیامکی، قطع یا برقراری دریافت پیامک های تبلیغاتی به تفکیک پیامک های مربوط با اپراتور یا سایر پیامک ها و عضویت در سرویس های قابل ارایه اپراتور براساس دسته‌بندی‌های خاص از امکانات این سامانه است.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هجدهم اردیبهشت ماه امسال نوید طراحی این سامانه را به ایرنا داده بود.
به گفته فلاح جوشقانی، با استفاده از این سامانه، اپراتورها ملزم می شوند به مشترکانی که از سیمکارت های شخصی پیامک تبلیغاتی دریافت می کنند، بسته تشویقی ارایه کنند.
به نظر می رسد هنوز وضع طرح های تشویقی اپراتورها در این زمینه چندان روشن نشده است و احتمال می رود این امر، در گام های بعدی محقق شود.
بر اساس مصوبه ۲۷۰ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ارسال پیامک تبلیغاتی فقط با کسب رضایت مشتری مجاز است.

اقتصام*۳۰۶۱*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

جزییات واگذاری زمین در روستاهای تهران به مردم/ ۴۶ درصد واحد‌های روستایی مقاوم نیستند

به گزارش کسب و کار نیوز ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران به گزارش خبرنگار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.