صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / وزارت ارتباطات آماده پرداخت هزینه کدنویسی برای کودکان است
وزارت ارتباطات آماده پرداخت هزینه کدنویسی برای کودکان است

وزارت ارتباطات آماده پرداخت هزینه کدنویسی برای کودکان است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی این وزارتخانه برای تقبل هزینه های مدرسه مجازی برنامه نویسی (کدنویسی) برای کودکان خبر داد.

به گزارش سه شنبه تارنمای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «محمدجواد آذری جهرمی» امروز (سه شنبه) به دانشگاه صنعتی شریف رفت و با سامانه برنامه نویسی(کدنویسی) برای کودکان آشنا شد.
وزیر ارتباطاتو فناوری اطلاعات از تنظیم سند، تعیین مجری و تخصیص اعتبار برای طراحی زیست بوم و اکوسیستم کودکان خبر داد.
آذری جهرمی یادآوری کرد ۹ ماه پیش ممنوعیت دسترسی افراد زیر ۱۸ سال به سیمکارت در بخش اکوسیستم کودک عملیاتی شد.
وی ادامه داد: البته در بخش آگاهی و امدادرسانی به کودکان اقدام هایی شده بود که طرح «کوا» مربوط به سازمان فناوری اطلاعات و پلیس فتا (فضای تبادل اطلاعات) در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS) برنده جایزه شد.
طرح کوا آنگونه ضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران هجدهم فروردین ماه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا توضیح داد طرح کودک و اینترنت است که با همکاری سه جانبه این سازمان، پلیس فتا و وزارت آموزش و پرورش در مدارس کشور اجرا شد.
خسرو سلجوقی ادامه داد: در این طرح مشکلات امنیتی و اخلاقی که ممکن است در فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان رخ دهد، در قالب داستان، طنز و فکاهی تشریح می شود.

** سبک زندگی با دستور تغییر نمی کند
آذری جهرمی به وقوع تحول دیجیتال و انقلاب صنعتی چهارم در جهان اشاره کرد و گفت: هنوز برخی تصور می کنند با دستور و اقدام سلبی می توانند سبک زندگی را تغییر دهند؛ در حالی که زمانه رفتارهای سلبی به پایان رسیده است و بدین گونه مسیر توسعه و تحول دیجیتال بسته نمی شود.
به گفته وی، حضور فعالانه در تحول دیجیتال به اراده جوانان و علم و آگاهی نیاز دارد که در دانشگاه وجود دارد. از این رو، تهیه و تدوین نقشه جامع تحول دیجیتال با دانشگاه تهران آغازشده است و از دانشگاه صنعتی شریف نیز انتظار داریم در یکی از سه عنصر اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و پردازش های ابری به قطب تبدیل شود.
وی یادآوری کرد «در مسیر پیش رو با تحریم های بین المللی و خودتحریمی داخلی روبروییم» و افزود: یکی از رفتارهایی که امروز با آن روبروییم بی انگیزه و دلسرد کردن نیروهای داخلی است اما به عنوان مسوولان وظیفه داریم امید را به آنان بازگردانیم.
آذری جهرمی تاکید کرد «نمی توان با ایدئولوژی به جنگ اقتصاد رفت» و اضافه کرد: از معصوم روایت داریم که از هر دری فقر وارد شود از در دیگر دین خارج می شود.
در این بازدید، نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رسول سراییان مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات، محمود فتوحی فیروزآبادی رییس و برخی استادان دانشگاه صنعتی شریف و حمید فرهنگ مدیرعامل و حمیدرضا نیکوفر قائم مقام مدیرعامل همراه اول حضور داشتند.
شرکت ارتباطات سیار ایران و دانشگاه صنعتی شریف نیز تفاهمنامه همکاری، مشارکت و حمایت ۲ طرف از طرح های تحقیقاتی و فناوری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات امضا کردند.

اقتصام**۲۰۷۸*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.