صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / وجود بیش از ۱۰۰۰ مدرسه دو شیفته در شهرستانهای تهران

وجود بیش از ۱۰۰۰ مدرسه دو شیفته در شهرستانهای تهران

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستانهای استان تهران با بیان اینکه شهر تهران به لحاظ فضای آموزشی جزو مناطق پرمشکل و محروم است، هرچند وضعیت شهرستان‌های تهران به مراتب بدتر است گفت: فضای آموزشی کل ۲۱ شهرستان استان تهران ۳۲۰۰ واحد است و دانش آموزان در ۴۲۰۰ شیفت تحصیل می‌کنند، یعنی بالغ بر هزار مدرسه دوشیفته هستند.

مدرسه

به گزارش کسب و کار نیوز، سید هادی موجانی در نشستی خبری پیرامون بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با بیان اینکه در سال ۱۳۹۵ اولین جلسه مجمع خیرین با تعداد هفت نفر شکل گرفت گفت: ایرانیان خیر هستند و برای کار خیر آماده‌اند. تصمیم گرفتیم اطلاع رسانی و تبلیغات بهتری انجام دهیم و مردم را تشویق کنیم. تعداد اعضای مجمع به بیش از ۴۰ نفر رسید.

وی افزود: امروز و بعد از ۲۱ سال تلاش، بیش از ۶۵۰ هزار خیر مدرسه در کشور داریم و بیش از هزار خیر در خارج از کشور. هشت مجمع خیرین در سایر کشورها داریم و امیدواریم این تعداد را افزایش دهیم.

موجانی با بیان اینکه شهر تهران به لحاظ فضای آموزشی جزو مناطق پرمشکل و محروم است، هرچند وضعیت شهرستانهای تهران به مراتب بدتر است گفت: فضای آموزشی کل ۲۱ شهرستان استان تهران ۳۲۰۰ واحد است و دانش آموزان در ۴۲۰۰ شیفت تحصیل می‌کنند. یعنی بالغ بر هزار مدرسه دوشیفته‌اند.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستانهای استان تهران با تاکید بر اینکه امروز مدرسه سازی واجبتر از هر کار خیری است گفت: در شهرستانهای استان تهران ۹۵۰ هزار دانش آموز داریم و این تعداد دانش آموز در ۳۲۰۰ مدرسه تحصیل می‌کنند که کافی نیست. با کمبود مدارس مواجهیم ضمن آنکه شماری از اینها قدیمی و فرسوده‌اند و باید نوسازی و مقاوم سازی شوند.

موجانی ادامه داد: در ۲٫۵ سال گذشته حدود ۲۱۵ مدرسه توسط خیرین ساخته شده است؛ در سال گذشته حدود ۴۶ مدرسه ساخته شد و اکنون هم ۴۰ مدرسه در دست احداث داریم.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهرستانهای تهران گفت: تقاضا می‌کنیم دولت توجه بیشتری کرده و بر بودجه سازمان نوسازی بیافزاید. بویژه مدارسی که با مشارکت خیرین ساخته می‌شوند و ۵۰ درصدی که دولت باید پرداخت کند را سریع تخصیص دهد تا به علت تورم هزینه‌های ساخت افزایش نیابد.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستانهای استان تهران افزود: در ۱۲ سال اخیر ۱۵۰ واحد فضای آموزشی و ورزشی در شهر ری توسط خیرین ساخته شده است. توجه به شهرستان ها لازم است. هنوز حدود ۹۷ مدرسه قدیمی در همین شهر ری داریم که باید بازسازی شوند و امنیت را برای حضور دانش آموزان فراهم کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.