صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / مانایی معتادان رهایی یافته از اعتیاد در خراسان شمالی ۲۰ درصد است

مدیر کل بهزیستی استان:

مانایی معتادان رهایی یافته از اعتیاد در خراسان شمالی ۲۰ درصد است

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: میزان مانایی معتادان رهایی یافته از اعتیاد در این استان 20 درصد است و مابقی معتادانی که اعتیاد را ترک کرده‌اند دوباره بعد از گذشت مدتی وارد چرخه مصرف مواد مخدر می شوند.

آغاز به کار مرکز ترک اعتیاد اخوان

به گزارش کسب و کار نیوز، اسماعیل قربانی در نشست خبری افزود: افراد معتاد بعد از گذشت زمان نسبت به استعمال مواد مخدر خسته و به ترک اعتیاد گرایش پیدا می کنند اما تعداد زیادی از آن ها بعد از ترک اعتیاد با گذشت مدتی دوباره به استعمال مواد گرایش می یابند.

وی ادامه داد: بنابراین باید به دنبال آن باشیم تا ورود به این حوزه آسیب اجتماعی را کاهش دهیم.

قربانی اظهار کرد: ۵۳ مرکز غیردولتی در حوزه ترک اعتیاد و درمان آن در این استان وجود دارد که یک نوع از این مراکز سرپایی که طی سال گذشته ۹ هزار و ۱۵۱ نفر در این مراکر درمان شده اند.

وی مراکز گذری کاهش از آسیب را از دیگر مراکز یاد کرد و گفت: در این مراکز معتادان پر خطر که احتمال انتقال بیماری های واگیر از آن ها وجود دارد نگهداری می شود.

به گفته قربانی به طور کلی ۱۴ هزار و ۴۱۳ نفر طی سال گذشته در مراکز ترک اعتیاد این استان پذیرش شده اند.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن در مرکز ماده ۱۶ نیز طی مدت یاد شده ۳۴۸ نفر و در مرکز تبصره ۲ بانوان نیز ۴۵۲ زن معتاد متهاجر پذیرش شده اند.

این مقام مسئول همچنین از راه اندازی مرکز جامعه پذیری پس از خروج معتادان متهاجر در این استان طی سال جاری خبر داد و گفت: این نوع از معتادان نیازمند آن هستند تا بعد از فرآیند ترک اعتیاد، برنامه های مددکاری و … برای آن ها انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که مراکز ترک اعتیاد موجود در این استان با چه میزان کمبود نیروی روانش شناس و یا مددکار اجتماعی مواجه است؟ افزود: کمبودی از لحاظ کمیت وجود ندارد اما به لحاظ کیفیت به عنوان مثال نداشتن تخصص های لازم  از سوی افراد در حوزه ترک اعتیاد مشکلاتی مشاهده شود.

محمود ثمینی معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از بروز اعتیاد در جامعه باید تمام تلاش را بر امر پیش گیری معطوف کرد، افزود: خانواده ها در این حوزه می توانند مهمترین نقش را ایفا کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر برای اینکه در این امر موفق باشیم باید امر آموزش والدین را نیز جدی بگیریم.

ثمینی اظهار کرد: شاید برگزاری ساعت ها سخنرانی در این امر موثر نباشد اما انجام یک کار هنری و یا ساخت یک فیلم هنرمندانه بتواند تاثیر خیلی زیادی در این زمینه داشته باشد.

وی تصریح کرد: طی سال ۹۵، ۵۳ سمن تشکیل و در سال جاری سه سمن به این تعداد افزوده شد که سمن های مرتبط با مواد مخدر و ترک آن در سال جاری ۲۸ طرح را ارائه داده اند که مورد حمایت قرار گرفته است.

به گفته این مقام مسئول رقمی حدود ۱۰۰ میلیون تومان از آن ها برای اجرای این طرح ها حمایت خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.