صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / صنایع کوچک بستری مناسب برای اشتغال است

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری قزوین:

صنایع کوچک بستری مناسب برای اشتغال است

مدیرکل دفتر بانوان استانداری قزوین گفت: توسعه صنایع کوچک بستری مناسب برای اشتغال پایدار است و با حمایت جدی از کارآفرینان می توانیم شعار سال را محقق کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین،  معصومه مرادیان دربازدید از یک شرکت تولیدی کیک و کلوچه نقش صنایع کوچک را در ایجاد اشتغال مهم دانست و گفت: صنایع کوچک و متوسط با  کارآفرینی، نوآوری و تغییر فناوری، پویایی صنعت و ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد بر اقتصاد جهانی تاثیرگذار است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین افزود: افزایش رقابت جهانی، بی اطمینانی و تقاضای فزاینده برای محصولات متنوع باعث شده اقبال از این صنایع بیشتر شود.
وی تصریح کرد: هرچند صنایع بزرگ با داشتن مزیت‌های ناشی از مقیاس انبوه، دامنه تولید، تجربه و سازماندهی، هنوز هم مورد توجه سیاست ‌گذاران اقتصادی هستند؛ اما مزیت‌های صنایع کوچک و متوسط به علت وجود حمل و نقل، وضعیت بازار، مؤثر بودن انتخاب و اثر کنترل، این صنایع را در تولید اغلب کالاها به انتخاب اول مبدل ساخته است.
مشاور استاندار یادآورشد: توسعه صنایع کوچک و متوسط، می‌تواند به عنوان استراتژی مناسب کشورهای در حال توسعه مطرح از طریق رفع فقر، افزایش درآمد، ایجاد فرصت های شغلی برای نیروی انسانی غیر ماهر، انباشت سرمایه از طریق افزایش بازدهی، بهبود بهره ‌وری در بخش روستایی و جلوگیری از گسترش شهرنشینی و مهاجرت‌ بی رویه، به فرآیند توسعه کشورهای جهان سوم از ابعاد اقتصادی و اجتماعی کمک کرده و رشد اقتصادی این کشورها را تسریع کند.
مرادیان با اشاره به محدودیت های ذاتی صنایع کوچک، بر شبکه سازی و حمایت ویژه از این صنایع تاکید کرد و گفت:تشکیل حلقه های مرتبط از زنجیره ارزش، حمایت از تشکیل خوشه های صنعتی و کنسرسیوم های صادراتی و برندسازی از طریق بازاریابی مشترک از رویکردهای حمایتی کشورهای دیگر موجب افزایش تاثیرگذاری این صنایع شده است.
وی اظهار داشت: در راستای اهداف حوزه اشتغال وکارآفرینی، شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین و کمیته اشتغال و کارآفرینی بانوان به ریاست کانون زنان بازرگان استان تشکیل شده و با بهرگیری از تجارب تولیدکنندگان فعال در عرصه صنایع درصدد رسیدگی به مشکلات و تسهیل گری در رفع موانع تولید و اشتغال بانوان تولید کننده وفعال اقتصادی استان، اقدام کرد.
این شرکت از سال ۱۳۹۳ با همت یک بانوی کار آفرین راه اندازی شده و با تولید ۸۰ نوع محصول صنعتی با کیفیت مطلوب و رعایت استانداردهای  سلامت و بهداشت فعالیت می کند.
در این جلسه مقرر شود مساعدت و پیگیری لازم در خصوص رفع مشکلات واحدهای صنعتی بویژه بانوان صنعتگر و تولید کننده استان از طریق دفتر امور بانوان وخانواده و شورای توسعه و تعاون بانون کارآفرین و کانون زنان بازرگان استان، صورت گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

نرخ بیکاری فصل بهار ۷.۷ درصد شد/کاهش اشتغال ناقص

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز ، در بهار ۱۴۰۳، به میزان ۴۱.۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.