صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / طراحی ساختار جدید برای حسگرهای خازنی
طراحی ساختار جدید برای حسگرهای خازنی

طراحی ساختار جدید برای حسگرهای خازنی

محققان دانشگاه بینگهمتون نیویورک حسگر جدیدی را ساختند که دارای حداقل مقاومت ممکن در برابر حرکت است. این حسگر نازک و انعطاف پذیر، مناسب ترین گزینه برای تشخیص صدا است، زیرا قادر است با جریان هوای حاصل از آرام ترین صداها نیز حرکت کند.

به گزارش کسب و کار نیوز از پایگاه خبری ساینس دیلی، هدف محققان تولید حسگری است که تنها در برابر جاذبه مقاومت داشته باشد. تنها راه تشخیص وجود امواج صوتی و راستای حرکت آن ها توسط حسگرها این است که خود حسگر بتواند با جریان هوا حرکت کند.
محققان در سال ۲۰۱۷ میلادی با استفاده از یک تار عنکبوت پوشیده شده از طلا، یک حسگر نازک و انعطاف پذیر ساختند که امکان واکنش به فرکانس های پایین را برای میکروفون ها فراهم می کند. این حسگر برای تبدیل حرکت تار عنکبوت به سیگنال های الکترونیکی از یک آهنربا بهره می گرفت.
اکنون محققان برای ساخت یک حسگر خازنی بر اساس این فناوری به جای آهنربا، اختلاف پتانسیلی را با استفاده از الکترودها اعمال کردند. محققان مایلند این حسگر توسط امواج صوتی حرکت کند اما نسبت به نیروهای الکترواستاتیک واکنشی نداشته باشد.
برای این منظور، طراحی جدید امکان حرکت حسگر را در بالای دو الکترود ثابت فراهم می کند. از آنجا که حسگر با زاویه ۹۰ درجه نسبت به الکترودها قرار گرفته است، نیروهای الکترواستاتیک تاثیری بر حرکت آن نمی گذارند. این طراحی از آن جهت اهمیت دارد که امکان استفاده از ولتاژ اولیه بالاتر را که موجب افزایش دقت حسگر می شود، در اختیار می گذارد و در عین حال مانع تاثیرگذاری نیروهای الکتروستاتیک بر عملکرد آن می شود.
به گفته محققان این طراحی جدید، امکان کاهش اندازه و افزایش حساسیت حسگرهای خازنی مورد استفاده در ساخت گوشی های هوشمند را فراهم می کند.
علمی (۶)**۹۲۵۹**۱۴۴۰

همچنین مطالعه کنید:

محرومیت کاربران راننده‌ تاکسی‌های اینترنتی از حق قانونی سهمیه سوخت تبعات متعددی دارد

به گزارش کسب و کار نیوز ، از آنجایی که کاربران راننده تاکسی‌های اینترنتی -مانند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.