صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / سومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌ابزار افتتاح شد
سومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌ابزار افتتاح شد

سومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌ابزار افتتاح شد

سومين نمايشگاه بين‌المللي ماشين‌ابزار و صنايع فلزي، با مشاركت 14 كشور دیروز (سه‌شنبه) با حضور سفير بلغارستان در ايران و معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در مجتمع نمايشگاهي شهر آفتاب آغاز به كار كرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، سومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌ابزار و صنایع فلزی، با مشارکت ۱۴ کشور دیروز (سه‌شنبه) با حضور سفیر بلغارستان در ایران و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب آغاز به کار کرد.
در این نمایشگاه که تا هشتم تیر ماه به میزبانی نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در تهران برپاست، بیش از ۱۴۴ غرفه‌دار از ۱۴ کشور از جمله ایران، آلمان، ایتالیا، فرانسه، هلند، اتریش، سوئیس، چین، تایوان، ژاپن، جمهوری چک و روسیه حضور دارند.
در آیین افتتاح این نمایشگاه، «هریستو پولنداکوف» سفیر بلغارستان در ایران و «رضا رحمانی» معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند. این نمایشگاه زمینه مناسبی برای مذاکره‌های تجاری سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه بهبود و ارتقای صنایع ایران و انتقال فناوری روز را فراهم می‌آورد.
«ویلفرد شفر» (Wilfried Schafer) رئیس اتحادیه سازندگان ماشین‌آلات تولید ابزار آلمان در حاشیه این نمایشگاه با بیان اینکه ۳ سال پیش با برداشته شدن تحریم‌ها، برای نوسازی و بازسازی صنعت ماشین‌ابزار به ایران آمدم، افزود: حجم مبادلات با ایران در ۲ سال گذشته رشد داشته، به طوری که تا پیش از سال ۲۰۱۷ مصرف ماشین‌ابزار آلمانی در ایران بیش از ۵ برابر افزایش یافت.
رئیس اتحادیه سازندگان ماشین‌آلات تولید ابزار آلمان گفت: آلمان با سهم ۱۵٫۱ درصدی پس از چین با سهم ۳۹٫۳ درصدی، دومین صادرکننده ماشین‌ابزار به ایران است. به گزارش ایرنا، سومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌ابزار و صنایع فلزکاری، همه روزه از ساعت۱۰ تا ۱۷ پذیرای بازدیدکنندگان است.

شرکت های اروپایی به تجارت با ایران ادامه می دهند
سفیر بلغارستان در ایران که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را دارد، گفت: خروج یکجانبه آمریکا از برجام، مانعی برای شرکت‌های اروپایی علاقه مند به حضور در بازار بزرگ ایران و ادامه تجارت قانونی نیست.
به گفته این دیپلمات ارشد، اتحادیه اروپا به دنبال فراهم کردن تسهیلاتی برای سرمایه‌گذاران و شرکت‌های اروپایی برای تداوم فعالیت شان در ایران است.
وی یادآور شد: چارچوب کلیدی که برای گسترش ارتباطات صنعتی ایران و اتحادیه اروپا در زمان وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت ایران تعریف شده بود، همچنان پابرجاست و در همان چارچوب فعالیت ها ادامه خواهد یافت.
پولنداکوف افزود: دسترسی به بازارهای بین المللی به عنوان یک چالش برای شرکت های کوچک و متوسط مطرح است، و بین المللی شدن شرکتها برای پیشرفت آنها و توسعه اشتغال یک ضرورت محسوب می شود.
وی اضافه کرد: امروز تجارت بدون مرز از طریق برگزاری رویدادهای مختلف از جمله برپایی نمایشگاه ها در اتحادیه اروپا و سایر کشورها در جریان است و نمایشگاه بین المللی ماشین ابزار و صنایع فلزکاری یکی از همین رویدادهاست که برگزاری آن در فضای سیاسی کنونی می‌تواند بسیار مهم ارزیابی شود.
قائم مقام شرکت مسه اشتوتگارت (Messe Stuttgart) یکی از برگزارکنندگان نمایشگاه AMB Iran 2018 نیز گفت: برگزاری نمایشگاه بیانگر تاکید اتحادیه اروپا برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی با ایران است.
«برنارد مولر» یادآور شد: این بزرگترین نمایشگاه ماشین ابزار در ایران است که از سال ۲۰۱۶ برپا می شود و در این دوره بیش از ۱۴۴ شرکت ایرانی و خارجی حضور یافته اند.
همچنین «ویلفرد شفر» رئیس اتحادیه سازندگان ماشین آلات آلمان گفت: مذاکره نمایندگان اتحادیه اروپا و ایران درباره برجام، پیام های امیدبخشی برای فعالان اقتصادی دو طرف ارسال می کند.

همچنین مطالعه کنید:

سرمایه‌گذاری ۶۰ همتی بخش خصوصی در بنادر کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.