چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / بیمه همگانی سلامت ویژه محرومان است / اجرای راهنماهای بالینی ضروری است
بیمه همگانی سلامت ویژه محرومان است / اجرای راهنماهای بالینی ضروری است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:

بیمه همگانی سلامت ویژه محرومان است / اجرای راهنماهای بالینی ضروری است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: اجرای راهنماهای بالینی منجر به نظم و ساماندهی می‌شود، اما برخی افراد در حال حاضر از بی‌نظمی سوء استفاده می‌کنند.

تودیع و معارفه رئیس سازمان بیمه سلامت

به گزارش کسب و کار نیوز، مهندس طاهر موهبتی در اجلاس معاونین درمان با بیان اینکه بسیاری از افراد درباره مدیریت هزینه حرف می‌زنند، اما وقتی وزارت بهداشت در مسیر مدیریت هزینه قدم بر می‌دارد، صدای اعتراض بلند می‌شود، گفت: بیمه همگانی سلامت در حال تمدید است. در عین حال بیمه سلامت همگانی باید هدفمند باشد؛ چراکه این بیمه مخصوص محرومین است.

موهبتی با بیان اینکه راهنماهای بالینی منجر به تغییر رفتار خواهد شد، ادامه داد: هرچند همین موضوع منجر به اعتراض برخی افراد ذینفع خواهد شد، اما راهنماهای بالینی منجر به نظم و ساماندهی می‌شود، اما برخی افراد در حال حاضر از بی‌نظمی سوء استفاده می‌کنند. باید توجه کرد که استفاده از راهنماهای بالینی یک کار علمی است که مدت‌ها اجرا نمی‌شد و در حال حاضر قرار است این کار علمی اجرایی شود و سازمان بیمه سلامت نیز باید از این موضوع تبعیت کند.

بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، موهبتی اظهار کرد: شرکای کاری و انجمن‌های علمی برای اجرای راهنماهای بالینی باید با وزارت بهداشت همراه باشند. زیرا به هماهنگی‌های بین بخشی برای کنترل منابع و مصارف نیازمندیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مصرف ماهانه ۵ میلیون قوطی شیرخشک در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، هانی تحویل زاده گفت: سازمان غذا و دارو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.