صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / وجود ۳۶۰۰ هکتار بافت فرسوده در شهرستان تهران
وجود ۳۶۰۰ هکتار بافت فرسوده در شهرستان تهران

فرماندار تهران اعلام کرد

وجود ۳۶۰۰ هکتار بافت فرسوده در شهرستان تهران

فرماندار تهران با تاکید بر لزوم پیگیری اشتغال روستایی در سطح روستاهای شهرستان تهران افزود: نباید هیچ فردی بدون بیمه در روستاهای شهرستان تهران وجود داشته باشد.

عیسی فرهادی

به گزارش کسب و کار نیوز، عیسی فرهادی در جلسه شورای اداره شهرستان تهران با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی و هفتاد و تن از یاران امام خمینی (ره) گفت: شهادت مظلومانه شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام و انقلاب را تسلیت و همچنین هفته قوه قضاییه را تبریک می‌گویم. شورای اداری شهرستان در این جلسه با محوریت اشتغال، سیاست‌های عمومی دولت را مطرح می‌کند و مسائل اقتصادی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی افزود: در شورای اداری که بیشتر جنبه اطلاع‌رسانی و هماهنگی دستگاه‌ها در خصوص سیاست‌های عمومی دولت است، شهرداران شهرستان نیز جزو اعضای آن هستند تا بتوان با هماهنگی مناسب، سیاست‌های دولت را در سطح شهرستان پیش برد.

وی ادامه داد: در حال حاضر پروژه‌های نیمه تمام در سطح شهرستان زیاد هستند که در مجموع می‌توانند اشتغال‌زایی زیادی داشته باشند،‌ برای مثال در حال حاضر ۱۷۳ پروژه در حوزه میراث فرهنگی نیمه کاره وجود دارد که می‌تواند ۲۰ هزار شغل را ظرف مدت یکسال پس از تکمیل در شهرستان ایجاد کند.  در سایر دستگاه‌ها نیز چنین پروژه‌هایی وجود دارند.

فرماندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکلاتی که توسط استکبار جهانی برای کشور به وجود آمده است،‌ افزود: امروز اگر با اعتبارات قرض‌الحسنه و بازپرداخت‌های پنج ساله و ۱۰ ساله به مردم کمک نکنیم، قطعا در حوزه اقتصادی با مشکلات دو چندانی مواجه خواهیم شد. امروز تنها کشوری که در مقابل استکبار و اشغال‌گری ایستاده است، ایران اسلامی است. امروز در منطقه خاورمیانه برخی کشورها به گونه‌ای عمل کرده‌اند که رئیس جمهور آمریکا تعبیر گاوشیرده را برای آن‌ها عنوان می‌کند. استکبار به دنبال این بود که کشورمان را به نحوی تحت استثمار خود قرار دهد اما خوشبختانه با هوشیاری مردم به این اهداف شوم خود دست پیدا نکرد.

وی تاکید کرد: چهل سال است که در محاصره تحریم‌ها قرار گرفته‌ایم، اما با تدبیر و درایت مقام معظم رهبری و در صحنه بودن دولت‌ها و سایر دستگاه‌ها توانسته‌ایم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

فرهادی با تاکید بر اینکه استکبار به دنبال این است که مانع از خروج نفت کشورمان شود، افزود: برای اولین بار، سیاست‌های آمریکا توسط ترامپ تغییر کرد به شکلی که امروز ۱۱ میلیون بشکه نفت مورد نیاز خود را در کشور تولید می‌کند و ۵ میلیون دیگر را از کشورهای اطراف خریداری می‌کند تا به این ترتیب نفت منطقه خاورمیانه را کم اهمیت جلوه دهد و کشور ما را بیش از پیش تحت فشار قرار دهد،‌ اما خوشبختانه در سال‌های اخیر یکی از اقدام‌های بزرگی که در کشور انجام شد،‌ کاهش وابستگی کشور به تولید نفت بود. امروز خوشبختانه بخش اعظمی از نیازهای داخلی در داخل کشور تامین می‌شود و تولیدات ما افزایش پیدا کرده، به شکلی که امروز بیش از ۱۳۰ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی است. در داخل کشور ۷۰ هزار مگاوات برق تولید می‌کنیم و این توفیقات در حوزه‌های پزشکی، دفاعی و هسته‌ای نیز علی رغم وجود تمام مشکلات حاصل شده است.

فرماندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جلسات بررسی مشکلات محلات مناطق بیست گانه شهرستان تهران اشاره کرد و افزود: این جلسات در مناطق شهرستان تهران با حضور نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران و مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و مشکلات شهروندان در حوزه‌های مختلف از جمله آب‌، برق و گاز مورد بررسی قرار می‌گیرد. این جلسات با محوریت شهرداران مناطق برگزار می‌شود تا حضور آن‌ها در این جلسات بتواند گره‌هایی از مشکلات مردم را باز کند.

وی افزود: با توجه به شروع فصل تابستان، دستگاه‌های فرهنگی باید برنامه‌ریزی دقیقی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط داشته باشند.

فرهادی به روند عملکرد مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرستان تهران اشاره کرد و افزود: عمده فعالیت این مجتمع با محوریت بهزیستی و شهرداری تهران انجام می‌شود و یازده دستگاه دیگر برابر قانون در آن فعالیت دارند. باید با ایجاد هماهنگی کامل آسیب‌های اجتماعی در این مجتمع‌ جمع‌آوری و غربالگری لازم انجام شود. قطعا از شنبه آینده فعالیت‌های این مجتمع با قوت بیشتری پیگیری خواهد شد تا مواردی همچون جمع‌آوری معتادین متجاهد، کودکان کار و… محقق شود و به این ترتیب چهره شهر تهران پاکسازی شود.

وجود ۳۶۰۰ هکتار بافت فرسوده در سطح شهرستان تهران

وی همچنین به مشکلات شهرک‌های موجود در شهرستان تهران اشاره کرد و افزود: مشکلات این شهرک‌ها حدود ۶۰ سال است که باقی مانده، بحث‌های زیادی توسط شهروندان این شهرک‌ها مطرح می‌شود که باید در جهت حل و فصل آن‌ها گام‌های موثری برداشته شود. بی تردید همه دستگاه‌ها باید در حوزه ماموریت‌های خود نسبت به مشکلات و معضلات این شهرک‌ها گام بردارند.

وی ادامه داد: در سطح شهرستان تهران ۳۶۰۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که نوسازی آن‌ها از سیاست‌های محوری دولت و شهرداری تهران است، اما هنوز رضایت کامل در خصوص عملکرد این حوزه حاصل نشده، لذا باید در سال جاری پیگیری جدی‌ برای نوسازی بافت‌های فرسوده انجام شود و با یک برنامه‌ریزی پنج ساله و یا ۱۰ ساله نوسازی کامل در شهرستان تهران محقق شود.

فرهادی تاکید کرد: بخشداران در حوزه اشتغال روستایی باید با تشکیل جلسات منظم هفتگی پیگیر این موضوع مهم باشند. باید با ایجاد زمینه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی، اشتغال روستایی را توسعه داد. همچنین بیمه روستاییان و عشایر موضوع مهمی است که باید بخشداران به جدیت آن را پیگیری کنند. نباید هیچ فردی بدون بیمه در روستاهای شهرستان تهران وجود داشته باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.