صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / امکان حضور استادان فرانسوی در دانشگاه‌های کشور
امکان حضور استادان فرانسوی در دانشگاه‌های کشور

با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و فرانسه فراهم شد؛

امکان حضور استادان فرانسوی در دانشگاه‌های کشور

با امضای تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های علمی بین المللی ایران و فرانسه امکان حضور استادان فرانسوی در دانشگاه‌های ایران فراهم شد.

فرانسه

به گزارش کسب و کار نیوز، تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های علمی بین المللی ایران و فرانسه توسط دکتر حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل، رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی و مدیر دفتر منطقه‌ای آژانس دانشگاهی فرانکوفونی در خاورمیانه به امضا رسید.

در این توافق‌نامه تبادل استاد و اعطای بورس به دانشجویان دوره دکتری مدنظر قرار گرفت و مقرر شد استادان زبان فرانسوی در دانشگاه‌های ایرانی حضور یابند.

فرانکوفونی تشکیلاتی است که توسط کشور فرانسه راه‌اندازی شده و شبکه‌ای است که دانشگاه‌های فرانسوی زبان را در ۶۵ کشور جهان دور هم آورده است. ۸ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران نیز عضو فرانکفونی می‌باشند و انتظار می‌رود با فراهم شدن بستر همکاری‌های علمی، برنامه‌های گسترده‌ای از همکاری های بین المللی دانشگاهی با این کشورها به وجود آید.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، کشور فرانسه برای مقابله با توسعه بیش از حد زبان انگلیسی، از دانشگاه‌های فرانسوی زبان و یا دانشگاه‌هایی که دارای دوره زبان فرانسوی هستند را حمایت می کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.