صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / همکاری رسانه ای ایران و الجزایر گسترش می یابد
همکاری رسانه ای ایران و الجزایر گسترش می یابد

با توافق ایرنا و خبرگزاری الجزایر؛

همکاری رسانه ای ایران و الجزایر گسترش می یابد

مدیران عامل ایرنا و خبرگزاری الجزایر با اشاره به لزوم شناخت دو ملت از یکدیگر در زمینه های مختلف، بر گسترش و گشوده شدن باب جدید همکاری ‌های رسانه ای دو کشور تاکید کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز) ضمن دیدار با سید ضیاء هاشمی مدیرعامل این سازمان، از بخش های مختلف این رسانه دیدن کردند.
مدیرعامل ایرنا در این دیدار ضمن خوش‌ آمدگویی و خیرمقدم به وی و هیات همراه، گفت: در سفر چند ماه قبل (اسفند ۹۶) به الجزایر خاطرات و ثمرات مثبت و خوبی عاید ایرنا شد که خروجی آن تعاملات هر بیشتر دو کشور را فراهم کرد.
وی همچنین با اشاره به مصاحبه همتای الجزایری خود قبل ازعزیمت به جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی ایرنا در الجزایر در خصوص تقویت همکاری های دوجانبه، ابراز امیدواری کرد: دو طرف با توسعه همکاری‌ های رسانه‌ای بستر و زمینه‌های هرچه بیشتر دو جانبه به ویژه فرهنگی را فراهم و از این طریق باعث تقویت دیپلماسی فرهنگی و رسانه‌ ای میان دو کشور شوند.
مدیرعامل ایرنا در ادامه با بیان اینکه با نگاه و دغدغه‌های مشترک دو کشور آشنا هستم، شناخت هر چه بیشتر دو ملت از یکدیگر به ویژه بدست آوردن اطلاعات لازم پیرامون مسائل مختلف دو ملت را مورد تاکید قرار داد.
هاشمی اظهار داشت: از معاونان و مدیران ایرنا خواسته شده تا ایده‌های مختلف خود را بیان تا باب گفتگو و همکاری‌ های جدید میان دو کشور آغاز شود.
وی با اشاره به اینکه ملت ایران احترام خاصی برای مردم الجزایر قائل هستند و اغلب ایرانیان کشور الجزایر را به عنوان کشوری انقلابی می‌شناسند، اظهار داشت: شناخت مردم به ویژه نسل جوان دو کشور نسبت به هم کافی نیست و نیازمند آگاهی بخشی و معرفی هرچه بیشتر دو ملت برای همدیگر هستیم.
هاشمی در ادامه به نقش بی بدیل رسانه ها و رسالت خطیر آنها در آگاهی بخشی به افکارعمومی اشاره کرد و گفت: امروز وظیفه اصحاب رسانه این است تا نسبت به جبران اینگونه خلاء ها و ضعف ها گام های موثر و رو به جلو بر دارد.
مدیرعامل ایرنا افزود : بی شک افزایش انتشار اخبار الجزایر روی خروجی ایرنا و روزنامه های ایرانی و همچنین انتشار اخبار کشور ما در رسانه های الجزیره بر گرفته از همکاری های جدید فیمابین است که باید بر روند آن سرعت بخشید.
هاشمی درعین حال تاکید کرد: این عرصه گسترده و نیازمند برداشته شدن گام های بلند و موثر است که در سایه تعاملات دو جانبه میسر خواهد شد.

** نیازمند استفاده از تجربیات ایرنا هستیم
در ادامه این دیدار، مدیرعامل خبرگزاری الجزایر (واج) نیز با قدردانی از مهمان نوازی و استقبال گرم مدیرعامل ایرنا، گفت : این سومین سفر من به جمهوری اسلامی ایران و نخستین دیدارم از خبرگزاری جمهوری اسلامی در چند سال گذشته است.
«عبدالحمید کاشا» ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در ایرنا ابراز امیدواری کرد در دوره جدید مدیریت این رسانه بتواند از تجارب حرفه ای عوامل خبری ایرنا بهره کافی ببرد.

** دفتر جدید خبرگزاری الجزایر در ایران راه اندازی می شود
مدیرعامل خبرگزاری الجزایر در ادامه با اشاره به اینکه مردم کشورش شناخت کافی و لازم از ایران و مردم آن ندارند، گفت: بر این باوریم که با راه اندازی دفتر نمایندگی الجزایر در جمهوری اسلامی ایران و همچنین به دنبال آن مبادله خبرنگاران و عوامل خبری، زمینه های شناخت و استفاده از اطلاعات بیشتر و همچنین توسعه روابط فرهنگی ایجاد خواهد شد.
وی به نقش بی بدیل و مهم خبرگزاری ها و اهالی رسانه برای معرفی، تبیین و آگاهی بخشی برای افکارعمومی اشاره کرد و گفت : زمینه سازی و ایجاد بسترهای لازم برای آشنایی و شناخت دو ملت از یکدیگر و به دست آوردن اطلاعات کافی یکی از نقش های مهم خبرگزاری هاست که باید بر این مهم همواره تاکید داشت.
کاشا به سابقه فعالیت دفتر ایرنا در الجزایر هم اشاره کرد و گفت: ایرنا در کشورش جایگاه تازه ای پیدا کرده و مردم اندک اندک در حال عادت به استفاده از اخبار و اطلاعات خبری این رسانه هستند.
مدیرعامل خبرگزاری الجزایر افزود: از تصمیمات و هجمه هایی که توسط برخی کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران شده و می شود متاثر شده ایم و برای شناخت هرچه بیشتر و همچنین همکاری های جدید نیازمند نزدیکتر کردن دیدگاه های همدیگر هستیم.
وی خاطرنشان کرد: نبود اطلاعات کافی از ایران نزد مردم الجزایر به این کشور که کیلومترها با ما فاصله دارد، مختص نیست بلکه مردم ما به دلیل هجمه های خارجی، حتی از کشورهای نزدیک خود هم اطلاعات کافی ندارند.
این مقام الجزایری ابراز امیدواری کرد با توسعه همکاری دو طرفه خبرگزاری الجزایر با ایرنا که شهرت جهانی دارد، بتوان از تجارب این رسانه در جهت پیشبرد اهداف و آگاهی بخشی به افکارعمومی استفاده کنند.
در ادامه این دیدار دو طرف به رسم یاد بود هدایایی را به یکدیگر اهدا کردند.
درادامه عبدالحمید کاشا مدیرعامل خبرگزاری الجزایر و هیات همراه با حضور در اتاق خبر و بخش بین الملل ایرنا ضمن بازدید از بخش های مختلف، با روند انتشار و ارسال اخبار، تصویر و فیلم چند رسانه ای توسط این رسانه آشنا شدند.
‘ به موجب امضای یادداشت تفاهم همکاری که میان ایرنا و واج در سفر سیدضیا هاشمی مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی به الجزایر در اسفندماه سال گذشته امضا شد دو خبرگزاری با هم به تبادل خبر، عکس، فیلم و اینفوگرافی می پردازند و درخصوص برپایی نمایشگاه عکس مشترک نیز با یکدیگر همکاری می کنند.
‘همچنین در این تفاهم نامه قرار شد دو خبرگزاری در زمینه برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی کوتاه مدت و میان مدت برای خبرنگاران خود همکاری کنند.'
فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۹۰۵۳**

همچنین مطالعه کنید:

۱۵۰ ولاگ از ۲۴ استان کشور به جشنواره فیلیمومدرسه رسید

به گزارش کسب و کار نیوز، میثم حیدری، مدیر اجرایی فیلیمومدرسه با بیان این خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.