صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / همکاری دولت و بخش خصوصی اثر تحریم بر صنعت فولاد را کم می کند
همکاری دولت و بخش خصوصی اثر تحریم بر صنعت فولاد را کم می کند

معاون وزیرصنعت:

همکاری دولت و بخش خصوصی اثر تحریم بر صنعت فولاد را کم می کند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همکاری دولت و بخش خصوصی در رفع مشکلات زنجیره فولاد، روند اجرای طرح ها را تسریع کرده و تاثیر تحریم ها را کاهش می دهد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «مهدی کرباسیان» در جلسه پایش طرح های زنجیره فولاد که با حضور مدیران عامل شرکت های بخش خصوصی و زنجیره فولاد برگزار شد، افزود: نقش بخش خصوصی در دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در چشم انداز ۱۴۰۴ قابل چشم پوشی نیست.
وی که رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) بیان کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی برخی طرح های زنجیره فولاد، تا پایان امسال شاهد راه اندازی آنها خواهیم بود.
کرباسیان افزود: ایمیدرو تلاش می کند امور بانکی، گمرکی، تامین خوراک و دیگر مسائل مطرح شده را پیگیری و انجام این امور را برای بخش خصوصی تسهیل کند.
وی در پاسخ به سخنان برخی مدیران عامل شرکت های بخش خصوصی درباره مشکلات مالی و بانکی تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت ارز از مسائل مهم و جدی پروژه های بخش معدن و صنایع معدنی است.
در این نشست، مدیران عامل و مجریان طرح های زنجیره فولاد به مشکلاتی همچون تامین مالی، گشایش اعتبار، امور بانکی و گمرکی، تامین خوراک کارخانه ها و آب اشاره کردند.
به گزارش کسب و کار نیوز، رییس جمهوری آمریکا شامگاه هجدهم اردیبهشت ماه خروج از برجام را اعلام و ۲ بازه زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه را برای بازگشت تحریم ها تعیین کرد.
برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تیر ماه ۱۳۹۴ بین نماینده اتحادیه اروپا و گروه ۱+۵ شامل انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و آلمان و ایران امضا و از دی ماه همان سال اجرایی شده بود.
چندی پیش انجمن جهانی فولاد اعلام کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری میلادی، ایران هشت میلیون و ۱۲۷هزارتن فولاد خام تولید کرد که در همسنجی با پارسال ۲۷٫۶ درصد رشد نشان می دهد.
در چهار ماهه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی، ۶ میلیون و ۳۶۹ هزار تن فولاد خام در ایران تولید شد.

اقتصام*۳۰۶۵*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

فاصله ۲۲ درصد تولید خودرو با برنامه ها/ تولید به هدف نرسید

به گزارش کسب و کار نیوز، سال گذشته یک میلیون و ۳۴۸ هزار دستگاه خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.