صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / مشاوره، ۶۳ واحد صنعتی خراسان رضوی را به تولید بازگرداند
مشاوره، ۶۳ واحد صنعتی خراسان رضوی را به تولید بازگرداند

مشاوره، ۶۳ واحد صنعتی خراسان رضوی را به تولید بازگرداند

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت: 63 واحد صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان، که دچار رکود و تعطیلی شده بود تنها با ارائه خدمات و کمک های مشاوره ای به چرخه تولید بازگشت.

مسعود مهدی زاده مقدم، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲ سال گذشته در مجموع ۳۷۵ واحد صنعتی راکد در شهرک ها و نواحی صنعتی استان خراسان رضوی شناسایی شده است.
وی بیان کرد: مشکلات این واحدها از طریق کلینیک صنعتی شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی بررسی و راهکارهای لازم برای آنها اتخاذ شد که از جمله این راهکارها معرفی سرمایه گذار جدید برای به دست گرفتن واحد راکد و احیای آن بود.
وی اظهار داشت: مرکز خدمات و فناوری و کسب و کار شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی راه اندازی شده تا مشاوران صنعتی در آن مستقر شده و مشاوره لازم را در خصوص مسائل فنی، اجرایی، سرمایه گذاری، فروش و بازاریابی را به صاحبان واحدهای تولیدی ارائه دهند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به تلاش این شرکت برای توسعه خوشه صنعتی در استان گفت: هم اینک توسعه پنج خوشه مبلمان، قطعات خودرو، جواهرات، زعفران و کفش پایان یافته و خوشه فرش در حال توسعه است.
مهدی زاده مقدم اظهار داشت: امسال توسعه بخش های آموزشی و تقویت مهارتی در برخی خوشه های صنعتی بیش از گذشته مورد تاکید قرار گرفته است.
وی افزود: از ابتدای امسال ۲ دوره حرفه ای طراحی کفش به شکل دستی با بهره گیری از استادان مجرب و یک دوره حرفه ای طراحی به وسیله نرم افزار در خوشه جواهرات اجرا شده است.
وی بیان کرد: در نتیجه دوره های آموزشی مذکور یکی از طراحان جواهرات موفق شده است ماهانه ۱۰۰ میلیون ریال درآمدزایی داشته باشد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت: اجرای رویدادهای آموزشی، تجربی (استارتاپ ویکندها) با هدف جذب سرمایه گذار برای طرح های نوین در خوشه های صنعتی نیز امسال در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
به گزارش کسب و کار نیوز، ۴۵ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در خراسان رضوی وجود دارد که ۳۸ مورد آن فعال است. همچنین ۴۳ درصد از صنایع فعال، ۴۹ درصد اشتغال صنعتی و ۳۰ درصد سرمایه گذاری صنعتی خراسان رضوی در شهرکها و نواحی صنعتی این استان مستقر است.
پنج هزار و ۳۵۲ هکتار از مساحت شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی به عملیات صنعتی اختصاص دارد. از این میزان تاکنون سه هزار و ۵۶۱ هکتار برای ایجاد واحدهای صنعتی به سرمایه گذاران واگذار شده است.
تعداد قراردادهای منعقد شده با سرمایه گذاران در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی سه هزار و ۷۷۸ فقره است که از این تعداد ۲ هزار و ۴۰۸ فقره در قالب ایجاد واحد صنعتی بوده است.
۷۴۸۹/۵۱۳۲

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۲درصدی تولید سیمان با حمایت‌های دولت سیزدهم/ صادرات سیمان به ۲۵ کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، امضای تفاهمنامه همکاری بین وزارت نیرو و صنعت، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.