صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / فناوری اطلاعات ابزار افزایش بهره وری است
فناوری اطلاعات ابزار افزایش بهره وری است

وزیر ارتباطات:

فناوری اطلاعات ابزار افزایش بهره وری است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سیاست های کلی نظام افزایش بهره وری است و یکی از مهمترین ابزار آن، فناوری اطلاعات است.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدجواد آذری جهرمی شامگاه شنبه در نشست با جوانان، دانشگاهیان، و صنعت گران بخش ICT استان کرمان افزود: زیست بوم بهره وری کسب و کارهای نوپا است که به عنوان بازیگران عرصه جدید این مهم را رقم می زنند و مقدمات افزایش بهره وری را فراهم می کنند.
وی با اشاره به مشکلات بیمه، مالیات و چالش های شرکت های نوپا تصریح کرد: با کمک وزارت اقتصاد سند توسعه اقتصادی در کشور برای رفع موانع کسب و کارهای نوپا تهیه شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت:آیین نامه طرح نو آفرین در این سند دیده شده تا استارت آپ های خلاقانه شکل گیرد و مفهوم استارت آپ نیز تعریف شده است.
وی افزود: در رابطه با مشکلات بیمه نیز با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طرح نو آفرین سعی شده از ظرفیت بیمه و تسهیلات آن استفاده شود تا معافیت ها تعلق گیرد.
آذری جهرمی بیان کرد: در حوزه مالیات نیز پارک های علمی و فناوری را داریم که شرکت های مستقر در این پارک ها طبق ضوابط از پرداخت مالیات معاف هستند.
وی با اشاره به تهیه آیین نامه تامین مالی جمعی افزود: ما سرمایه گذاری خطر پذیر نداریم و منابع مالی متناسب با خدمات به شرکت های خطر پذیر طی آیین نامه ای تهیه می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه آموزش در کسب و کارهای نوپا بسیار مهم است ادامه داد: فرآیند آموزش باید با سرمایه گذاری مراکز فنی حرفه ای انجام و ایرادات نیز اصلاح شود.
وی تاکید کرد: در نظام دیجیتال تا زمانی که نظام آزاد اطلاعاتی شکل نگیرد ، استارت آپ ها بر مبنای رانت شکل خواهد گرفت و مجلس شورای اسلامی می تواند در این رابطه قوانین تصویب کند.
آذری جهرمی ادامه داد: هر چند دسترسی آزاد به اطلاعات در حقوق شهروندی دیده شده است اما باید نشر پیدا کند و کسب و کارها با دسترسی آزاد و تعاملات می توانند فعالیت خود را شکل دهند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در حوزه صدور مجوزهای کسب و کار با مساعدت وزارت صنعت، معدن و تجارت صدور مجوزها تجمیع شده است.
آذری جهرمی گفت :زمانی برقراری ارتباطات برای شهروندان امتیاز بود اما امروز برقراری ارتباطات حق شهروندان است و تمامی حاکمیت در جهت استیفای حقوق مردم کار می کنند.
وی با اشاره به حضور نخبگان در استان کرمان گفت: با صحبت ها و چالش هایی که امروز در اینجا مطرح شد، متوجه می شویم نخبگان استان در حال رشد هستند و ظرفیت های دانشگاهی و علمی داشته های استان در عرصه جدید به حساب می آید.
این نشست با حضور جمعی از نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.
جمعی از اساتید، دانشجویان، و فعالان کسب و کارها و صنعت گران بخش ICT استان کرمان در این نشست نظرات و مشکلات خود را صمیمانه با وزیر ارتباطات و فناروی اطلاعات مطرح کردند.
آذری جهرمی وزیر ارتباطات امروز (شنبه ) در یک سفری یکروزه و فشرده بمنظور افتتاح طرحهای مخابراتی و ارتباطی راهی استان کرمان شد.
۷۴۳۷/ ۵۰۵

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.