صفحه اصلی / استان ها / زنجان / راه‌اندازی بنیاد فرزانگان سالمند در همه شهرستان‌های زنجان
راه‌اندازی بنیاد فرزانگان سالمند در همه شهرستان‌های زنجان

راه‌اندازی بنیاد فرزانگان سالمند در همه شهرستان‌های زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از راه‌اندازی بنیاد فرزانگان سالمند در همه شهرستان‌ها خبر داد.

سالمند

محمد محمدی‌قیداری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که جمعیت سالمندان رو به افزایش است و باید برنامه‌های مختلفی برای این حوزه پیش‌بینی کرد، اظهار کرد: در حال حاضر، بنیاد فرزانگان در شهرستان‌های زنجان و خدابنده فعال است و فعالیت‌های چشمگیری در زمینه بهبود و ارتقای شرایط زندگی سالمندان انجام می‌دهد. 

این مسئول با تاکید بر این‌که برخی از دستگاه‌ها و نهادها باید نوع نگاه خود به مسایل سالمندان را تغییر دهند، ادامه دهد: بنیاد فرزانگان مؤسسه مردمی فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی است که زمینه را برایایجاد روحیه شاداب و پرنشاط در سالمندان فراهم می‌کند و اوقات فراغت آن‌ها را غنی‌سازی می‌کند. از این رو به جد مورد توجه بهزیستی است.

وی با تاکید بر این‌که پرکردن اوقات فراغت در ارتقای سطح سلامت سالمندان بسیار موثر است، افزود: بر اساس سرشماری سال ۹۰، به طور میانگین ۸٫۲ درصد از جمعیت حدود ۸۷ میلیون نفری ایران را سالمندان تشکیل می‌دهند و تخمین زده می‌شود که بعد از ۳۰ سال جمعیت سالمندی به ۲۵ درصد افزایش پیدا کند. این در حالی است که بهزیستی استان زنجان، تنها متولی دبیرخانه شورای ملی ساماندهی سالمندان است و خوشبختانه این شورا اقدامات اساسی مطلوبی برای ساماندهی و توانمندی سالمندان انجام می دهد.

محمدی‌قیداری خاطرنشان کرد: ایجاد مراکز توانبخشی، اجرای برنامه جامع بهبود تغذیه، تامین مسکن، محافظت در برابر سالمند آزاری، ارایه کمک‌های حقوقی، ارایه مشاوره‌های روانشناسی، ارایه خدمات توانبخشی درون منازل برای سالمندان با ناتوانی خیلی شدید، حمل و توزیع غذا در منزل برای این قشر، ارایه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل و همچنین نظارت تلفنی و دیدار با آنها از جمله اقداماتی است که می‌تواند توسط اعضای بنیاد انجام گرفته و به بهبود وضعیت سالمندان و بازنشستگان منجر شود.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.