صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / بستر تبادل الکترونیک اطلاعات اقتصادی تهران- تفلیس مهیاست
بستر تبادل الکترونیک اطلاعات اقتصادی تهران- تفلیس مهیاست

بستر تبادل الکترونیک اطلاعات اقتصادی تهران- تفلیس مهیاست

وزیر اموراقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران در دیدار اعضای هیات پارلمانی گرجستان اعلام کرد: بستر تبادل الکترونیک اطلاعات گمرکی، تشکیل کارگروه مشترک سرمایه گذاری، همکاری بیمه و بیمه های اتکایی، حمل و نقل و ترانزیت، صادرات برق و کشت فراسرزمینی قابل ایجاد است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، «مسعود کرباسیان» در این دیدار یادآوری کرد: ایران و گرجستان موافقتنامه های خوبی در زمینه همکاری های گمرکی، اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلب و حمایت از سرمایه گذاری متقابل به امضا رسانده اند.
کرباسیان افزود: آمادگی مذاکره و انعقاد تفاهم با گرجستان در زمینه های دیگر فراهم است.
وی حمایت و پشتیبانی کامل مجلس شواری اسلامی از دولت برای توسعه همکاری با دیگر کشورها بویژه گرجستان را زمینه ساز توسعه همکاری های آتی ۲ کشور خواند و توافق های تهران و تفلیس را مورد حمایت نمایندگان مجلس دانست.
وزیر اموراقتصادی و دارایی همچنین بستر توسعه همکاری در زمینه گردشگری را مناسب دانست و پیشنهاد کرد زمینه همکاری بانکی ایران و گرجستان به شکلی فراهم شود که امکان استفاده از کارت بانکی شهروندان در هر ۲ کشور میسر باشد.

**روابط تهران و تفلیس وارد مراحل جدیدی شده است
اعضای هیات پارلمانی دوستی گرجستان و جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران بر توسعه همکاری و روابط دوجانبه تاکید کردند.
رییس هیات پارلمانی دوستی گرجستان و ایران گفت: روابط تهران و تفلیس وارد مراحل جدیدی شده که گواه آن دیدارهای پرشمار مسوولان ۲ کشور اعم از روسای قوا، وزیران و نمایندگان مجلس با یکدیگر در ماه های گذشته است.
«شالوا کیکنا ولیدزه» برقراری روابط نزدیک با جمهوری اسلامی ایران را از محورهای اصلی سیاست خارجی دولت گرجستان عنوان کرد و از آمادگی کشور خود برای توسعه همکاری با ایران در زمینه های مختلف اقتصادی و فرهنگی خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز، پارسال میزان واردات ایران از گرجستان و صادرات به آن کشور به ترتیب ۶۵میلیون و ۶۸۰ هزار دلار و ۹۵میلیون و ۹۸۵ هزار دلار بود.
این ارقام از آغاز امسال تاکنون به ترتیب ۶میلیون و ۹۴۵هزار دلار و ۱۷میلیون و ۸۴۷ هزار دلار شده است.
اقتصاد باز کشور چهار میلیون نفری گرجستان، رتبه بالای این کشور در اقتصاد جهان، روابط نزدیک با اتحادیه اروپا و پیشینه فرهنگی مشترک باعث شده است فعالان اقتصادی ایران، گرجستان را دروازه ورود به اروپا بدانند.
برگزاری ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان در هفدهم و هجدهم مهرماه پارسال در تفلیس پایتخت گرجستان از رویدادهای مهم اقتصادی میان ۲ کشور به شمار می رود.

اقتصام**۶۹۸۴*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

واردات ۳۰ تن طلا به کشور در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران گفت: ۲۹ تن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.