صفحه اصلی / استان ها / زنجان / افزایش ۹۰ درصدی فوت ناشی از تصادف در جاده خاکی – روستایی زنجان
افزایش ۹۰ درصدی فوت ناشی از تصادف در جاده خاکی – روستایی زنجان

مدیرکل پزشکی قانونی استان خبر داد:

افزایش ۹۰ درصدی فوت ناشی از تصادف در جاده خاکی – روستایی زنجان

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان گفت: فوت ناشی از تصادف در جاده خاکی - روستایی با ۹۱.۶ درصد افزایش از ۲۴ نفر در سال ۹۵ به ۴۶ نفر در سال گذشته رسیده است.

تصادف اتوبوس ترکیه

به گزارش کسب و کار نیوز، مهرداد ستاره امروز در نشست خبری، اظهار کرد: مرگ و میر ناشی از تصادفات در استان در سال ۹۵ ، ۲۴۸ نفر بوده که با کاهش ۱۱.۶ درصدی به ۲۱۹ مورد فوتی در سال گذشته رسیده است.  همچنین تعداد فوتی ناشی از تصادفات درون شهری از  ۲۹ مورد سال ۹۵ به ۲۶ مورد در سال ۹۶ رسیده که حاکی از کاهش ۱۰.۳ درصدی است.

وی با اشاره به مراجعاتی که به واحد معاینات بالینی این اداره‌کل انجام می‌شود، افزود: مراجعاتی که به دلیل نزاع و درگیری انجام‌ شده ۹٫۱ درصد افزایش در سال گذشته نسبت به سال ماقبل دارد و در قیاس آماری در بازه زمانی سال ۹۵ و ۹۶ ، مجروحین که به علت تصادف این واحد مراجعه کرده‌اند، ۱۸.۸ درصد افزایش یافته است.

ستاره با بیان اینکه مصدومین مراجعه‌کننده به پزشکی‌قانونی در حوزه حوادث کار ۴ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در مجموع کل معاینات بالینی در سال گذشته نسبت به سال ۹۵ ، رشد ۱۰.۹ درصدی داشته است. همچنین در دو ماهه ابتدایی امسال شاهد رشد ۸۰ درصدی فوت ناشی از تصادفات در استان نسبت به دو ماهه ابتدایی سال قبل هستیم‌.

مدیرکل پزشکی‌ قانونی استان زنجان از اجرای طرح دادپزشک در استان خبر داد و یادآور شد: در این طرح پس از اعلام مرگ مشکوک توسط پزشک بیمارستان، پزشک این اداره‌کل پس از حضور در بیمارستان نظر خود را در رابطه با صدور جواز دفن و یا عدم صدور آن و ارجاع به سیستم قضایی، اعلام می‌کند. لازم به ذکر است که با اجرای این طرح در سال گذشته کل اجساد معاینه‌شده در این بخش در سال گذشته نسبت به سال ۹۵ حدود    ۷.۲ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: در فضای مجازی اطلاعات منفی و دروغین بسیاری وجود دارد و افکار منفی سبب بیمار شدن ذهن افراد می‌شود به همین‌ دلیل رسانه‌ها باید به گونه‌ای اطلاعات را در اختیار مردم‌ بگذارند که اثر سوء آن‌ به حداقل ممکن برسد. بر اساس تحقیقات انجام شده با افزایش اطلاع‌رسانی در رابطه با خودکشی، آمار خودکشی در جامعه افزایش می‌یابد .

ستاره اظهار کرد: در حال حاضر ساختمان در دست احداث اداره‌کل پزشکی قانونی پیشرفتی در حدود ۹۰ درصد داشته و سال گذشته یک  میلیارد تومان بودجه در قالب اسناد خزانه اسلامی دریافت و بخشی را پیمانکار پرداخت کرده است و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز قریب به ۶۰۰ میلیون تومان بودجه دریافت کند .

مدیرکل پزشکی‌قانونی استان زنجان تاکید کرد: اغلب افراد فکر نمی‌کنند که مشکلات برای آنان پیش بیاید و این در حالی است که بی‌توجهی و رعایت نکردن قوانین، کنترل نکردن خشم و عدم آموزش مهارت‌های اجتماعی سبب می‌شود که افراد با مشکلاتی مواجه شوند و خانواده‌ها باید در آموزش این موارد به فرزندان خود اهتمام بورزند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.