صفحه اصلی / استان ها / قم / اجرای طرح ملی الگوی تلاوت قرآن کریم در عراق و لبنان

دبیر اجرایی طرح ملی الگوی تلاوت قرآن کریم عنوان کرد:

اجرای طرح ملی الگوی تلاوت قرآن کریم در عراق و لبنان

دبیر اجرایی طرح ملی الگوی تلاوت قرآن کریم عنوان کرد: با اجرای طرح ملی الگوی تلاوت قرآن کریم، دانش‌آموزان ضمن یادگیری مفاهیم، ترجمه و تفسیر، حافظ قرآن کریم می‌شوند.

طرح ملی تلاوت قرآن کریم/دین و اندیشه

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین مقدم‌کیا امروز “در آیین افتتاحیه طرح ملی الگوی تلاوت قرآن کریم” در تالار شهر قم، با بیان این‌که این طرح در سال ۱۳۹۱ به همت جمعی از اساتید قرآنی در شهر مقدس مشهد آغاز به کار کرد، گفت: طرح‌های دیگر قرآنی وابسته به شخص یا استادی که خود آن را نوشته، است، یعنی فقط کسی که طراح است توانایی اجرایی کردن آن را دارد؛ اما این طرح این گونه نیست و نیاز به استاد خاصی ندارد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال شهرستان زاهدان در استان سیستان و بلوچستان که استاد، قاری و یا جلسات و گروه قرآنی برجسته‌ای ندارد، ازسال ۹۱ هدف ما قرار گرفته و با بیش از ۴۰ دانش آموز این طرح را اجرا کرده‌ایم، امروز بالغ بر ۱۲ استعداد قرآنی کشف شده‌اند که علاوه بر این‌که در مسابقات قرآنی کشوری موفقیت‌هایی کسب کرده‌اند، در حال حاضر به عنوان مدرس در این طرح مشغول خدمت هستند.

مقدم‌کیا ادامه داد: ویژگی دیگر این طرح، تالیف و تدوین آن است؛ برخی از طرح ها صرفا کلاسیک و بعضی دیگر سنتی است، اما این طرح از هر دو وجه برخوردار است.

وی افزود: هدف اصلی این طرح، انس نوجوانان با قرآن بود که الحمدلله هدف حاصل شد، و در حال حاضر نه تنها نوجوانانی که در این طرح شرکت کرده‌اند، بلکه خانواده‌های این عزیزان هم به واسطه تکرار و تمرین‌های فرزندان‌شان در خانه با قرآن کریم انس گرفته‌اند.

دبیر اجرایی طرح ملی الگوی تلاوت قرآن کریم خاطرنشان کرد: مدت زمان دوره کامل این طرح ۷ سال است، در انتهای دوره نوجوان ضمن یادگیری مفاهیم، ترجمه و تفسیر، حافظ قرآن کریم می شود، بسیاری از نوجوانانی که در این طرح شرکت کرده‌اند به مقامات خوبی رسیده‌اند.

وی گفت: این طرح توسط شورایی از اساتید تهیه و تدوین شده و هر سال یکی از اساتید، مسئول نظارت بر طرح است؛ در انتهای هر ترم دروس ارائه شده، توسط قرآن آموز تلاوت شده و ضبط می‌شود و برای شورا فرستاده می‌شود تا استعداهای خاص شناسایی شوند و برای آنها برنامه ویژه تدارک دیده شود.

مقدم‌کیا در آخر افزود: این طرح به دیگر کشورهای اسلامی هم رفته و در حال حاضر در کشور عراق، آستان مقدس حضرت ابوالفضل العباس(ع) مسئول این طرح است؛ با رایزنی‌های انجام شده ان شاءالله به زودی شاهد اجرای این طرح در مدارس تحت نظر حزب الله در لبنان خواهیم بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.