چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / فرهنگی / میراث فرهنگی و گردشگری / کارگاه بین المللی مقاوم سازی بناهای تاریخی برگزار می شود
کارگاه بین المللی مقاوم سازی بناهای تاریخی برگزار می شود

کارگاه بین المللی مقاوم سازی بناهای تاریخی برگزار می شود

مدیر کل دفتر حفظ و احیاء محوطه ها، بناها و بافت های تاریخی سازمان میراث فرهنگی از برگزاری کارگاه های آموزشی مرمت و همچنین برگزاری کارگاه بین المللی مقاوم سازی بناهای تاریخی خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز از معاونت میراث فرهنگی، هادی احمدی روئینی با اشاره به فعالیت های جدید این معاونت گفت: از ابتدای سال ۹۷ اقدامات مختلفی در راستای حفاظت از بناها، محوطه ها و بافت های تاریخی در دستور کار قرار گرفته که برگزاری نشست هایی با عنوان گزارش به همکار، کارگاه های آموزشی و برنامه های مشترک با حوزه های مرتبط کاری، بررسی صدور احکام مرمت برای تمامی آثار تاریخی که در فهرست آثار ملی قرار گرفته و راه اندازی سایت پرونده فنی آثار تاریخی از مجموعه فعالیت های این اداره کل به شمار می رود.
مدیر کل دفتر حفظ و احیاء بناها، محوطه ها و بافت های تاریخی با تشریح برنامه های یاد شده افزود: در نشست های گزارش به همکار که با هدف تبادل تجربیات، ارایه نقاط قوت و ضعف و هم اندیشی صورت می گیرد کارشناسان این اداره کل به تشریح فعالیت های محوله می پردازند.
به گفته وی حفاظت محوطه های تاریخی، نقوش صخره ای، جایگاه مرمت در نظام فنی و اجرایی کشور، فهرست بها، ثبت و حریم، حفاظت از میراث شهری و روستایی بافت های تاریخی، حفاری های باستان شناسی و حفاظت و معرفی و … از جمله موضوعات مطرح در این نشست ها بوده است.
احمدی، همچنین به احیاء کلاس های آموزشی تخصصی با حضور اساتید حوزه مرمت با هدف به روز رسانی اطلاعات موجود در حفاظت و مرمت با همکاری اداره آموزش سازمان اشاره کرد و گفت: نخستین جلسه این دوره های آموزشی ۴ تیرماه به مدت چهار ساعت با عنوان بررسی سابقه احیاء در تغییر کاربری بناهای تاریخی ایران و ۲۴ تیر ماه با موضوع طرح مقاوم سازی برج های خرقان با بررسی مکانیسم شکست دیوار های آجری غیر مسطح و ارائه روشی جهت تحلیل ترک های ایجادی آن در بناهای تاریخی که قرار است به ترتیب با ارائه اکبر تقی زاده اصل و امیرحسین آقاخانی برگزار شود.
مدیر کل دفتر حفظ و احیاء بناها، محوطه ها و بافت های تاریخی، برنامه های مشترک با پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری را از دیگر اقدامات این اداره کل دانست که به منظور آشنایی با روشهای آزمایشگاهی صورت خواهد گرفت.
وی همچنین از برگزاری کارگاه بین المللی مقاوم سازی بناهای تاریخی خبر داد که قرار است با همکاری آن اداره کل، دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه اصفهان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در آذرماه سال جاری در اصفهان برگزار شود.
در این نشست کارگاه های آموزشی در زمینه مقاوم سازی بناهای تاریخی از سوی مدرسان یونسکو برگزار خواهد شد.
فراهنگ**۳۰۷۹** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

بازدید رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، کاپیتان محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از هفدهمین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.