صفحه اصلی / استان ها / زنجان / ضرورت تعدیل فشار آب در شهرهای استان زنجان
ضرورت تعدیل فشار آب در شهرهای استان زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان تاکید کرد:

ضرورت تعدیل فشار آب در شهرهای استان زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با تاکید بر ضرورت تعدیل فشار آب در شهرهای استان، گفت: فشار بالای آب در برخی شهرها به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید فشار شبکه توزیع در این شهرها مطابق استانداردهای موجود باشد.

آب شرب

علیرضا جزءقاسمی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه منابع آبی استان همچنان دچار محدودیت‌های شدید بوده و بارش‌های اخیر تاثیر چندانی بر سفره‌های آب زیرزمینی و منابع سطحی نداشته است، افزود: بارش‌های به ظاهر مناسب اخیر نتوانسته است منابع آب‌های زیرزمینی استان را تقویت کند و تنها چیزی که در این زمینه رخ داده، تغییر رژیم بارش‌ها از برف به باران است.

وی به تغییر رژیم بارش از برف به باران اشاره کرد و بارش‌های لحظه‌ای و سیلابی باران در استان را باعث عدم فرصت برای جذب باران در لایه زمین و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی دانست و تصریح کرد: سد تهم نیز به عنوان مهم‌ترین منبع آب سطحی شهر زنجان، همچنان با وضعیت نامناسبی مواجه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه با بارندگی‌های اخیر شاید نسبت به درازمدت وضعیت بارش‌ها بهتر شده باشد، اما همچنان منابع آب استان دچار محدودیت‌های شدید قرار دارد، تاکید کرد: همه مدیران باید مدیریت تقاضا را سرلوحه امور خود قرار دهند.

وی، تعدیل فشار آب را یکی از راهکارهای مهم برای مدیرت تقاضای آب اعلام کرد و با بیان اینکه با استانداردسازی فشار آب، میزان مصرف و پرت آب نیز کاهش محسوسی خواهد یافت، اظهار کرد: با توجه به احتمال قطعی‌های برق در فصل تابستان، مدیران باید نسبت به سرویس ژنراتورهای برق اضطراری برای زمان‌های قطعی اقدام کرده و آمادگی‌های لازم را در این خصوص داشته باشند.

جزءقاسمی به مشکل توسعه تاسیسات شبکه آب و فاضلاب در برخی شهرهای استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی شهرک‌ها در خارج از محدوده نیازمند ارائه خدمات هستند، باید ترتیبی اتخاذ شود تا در روند توسعه شهرها، مشترکان این مناطق نیز خدمات شرکت آب و فاضلاب را دریافت کنند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.